معیار عجیب علاوی برای سالم بودن انتخابات عراق

معیار عجیب علاوی برای سالم بودن انتخابات عراق
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 14:00

رئیس فهرست العراقیه، کمیسیون عالی انتخابات را به نداشتن استقلال متهم کرد و مدعی شد که وی فرد اول پیروز در انتخابات پارلمانی در بغداد است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایاد علاوی" در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: من از مجلس نمایندگان عراق خواسته ام که درباره تخلفات روی داده در جریان انتخابات، تحقیق کند.
علاوی خاطرنشان کرد: من خودم را فرد اول پیروز در بغداد می دانم و اگر نوری المالکی (نخست وزیر کنونی عراق) قبل از من است، باید بگویم که علل آن روشن است زیرا او قدرت و ارتش و رسانه را در اختیار دارد.
وی کمیسیون عالی انتخابات در عراق را به مستقل نبودن و پیروی از احزاب متهم کرد و گفت: ائتلاف های واقعی بین تشکل ها تا این لحظه وجود ندارد و آنچه هست صرفا یک سری تفاهم ها است.
علاوی با تأکید بر "اهمیت چرخه مسالمت آمیز قدرت و ضرورت وجود قانونی برای انتخابات" اظهارد اشت، در همه جوامع دموکراتیک ثابت شده است که دو دوره تصدی پشت سرهم پست ها (توسط یک فرد خاص) کافی است.
برخی منابع چهارشنبه گذشته گفتند که ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه حدود 210 هزار رای در بغداد کسب کرده است، درحالی که باقر الزبیدی رئیس ائتلاف مواطن حدود 57 هزار رای را کسب کرده و محمد صاحب الدراجی رئیس فهرست الاحرار  70 هزار بدست آورده است.

پربیننده ترین خبرها