افراد مسلح، نمایندگان پارلمان لیبی را ربودند

افراد مسلح، نمایندگان پارلمان لیبی را ربودند
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 15:26

افراد مسلح امروز با حمله به ساختمان کنگره ملی لیبی، تعدادی از نمایندگان و کارمندان پارلمان را ربودند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "خالد الشریف" نماینده وزارت دفاع لیبی ضمن اعلام این خبر گفت: شبه نظامیان موسوم به "صواعق" و "قعقاع"، نتوانستند "نوری ابوسهمین" رئیس پارلمان را بربایند و وی هم اکنون  در جایی امن به سر می برد.

الشریف افزود: نیروهای ارتش و انقلابیون، حمله تروریست ها را برای ورود به پارلمان ناکام گذاشتند و در حال حاضر ساختمان پارلمان، کاخ های پذیرایی و مجمع فرماندهی سیاسی را که در مجاورت پارلمان قرار دارند، تحت کنترل هستند.

وی بدون اشاره به جزئیات و انگیزه های این حمله، اظهار داشت: درگیری میان تروریست ها و نیروهای امنیتی با بیرون راندن تروریست ها از منطقه پایان گرفته است.

"درگیری ها از محل پارلمان به جاده فرودگاه در 4 کیلومتری جنوب طرابلس منتقل شده است"

نماینده وزارت دفاع اظهار داشت: درگیری های از محل پارلمان و ساختمان های مجاور به جاده فرودگاه در 4 کیلومتری جنوب طرابلس منتقل شده است. و عناصر مسلح این جاده را مسدود کرده اند، و نیروهای امنیتی می کوشند آن را بازپس گیرند.

پیش از این یک نماینده پارلمان لیبی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری ها گفته بود که شبه نظامیان عصر روز یکشنبه تعدادی از نمایندگان را ربوده اند.

"عمر بوشاح" یکی دیگر از نمایندگان پارلمان به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای گارد ریاست جمهوری چند دقیقه قبل از حمله تروریست ها، به نمایندگان و کارکنان هشدار دادند که جلسه را خاتمه داده و از ساختمان خارج شوند.

هنوز وزارت کشور لیبی چگونگی جزئیات حادثه را تشریح نکرده است و خبرگزاری رسمی لیبی هم خبری کوتاه بدون جزئیات در این باره منتشر کرده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی لیبی، بعد از پایان جلسه یک گروه مسلح به مقر کنگره ملی حمله کرد و راههای منتهی به پارلمان را مسدود کرد؛ صدای شلیک اسلحه سبک و متوسط هم به گوش می رسید.

خليفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش ليبي

العالم

این حوادث در حالی رخ می دهد که شهر بنغازی از جمعه گذشته شاهد درگیری های مسلحانه میان نیروهای تحت امر "خلیفه حفتر" سرلشکر بازنشسته ارتش و انقلابیون مسلح بنیادگرا است.

هر گروه تلاش می کنند کنترل شهر را به دست بگیرند و درگیری ها تا کنون 75 کشته و 136 مجروح به جا گذاشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها