گسترش ویرسو خطرناک ادامه دارد؛

شمار قربانیان کرونا در عربستان به 169 نفر رسید

شمار قربانیان کرونا در عربستان به 169 نفر رسید
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 17:29

العالم - با فوت یک بیمار دیگر مبتلا به بیماری کرونا در عربستان و شناسایی دو مورد جدید در این کشور، شمار قربانیان این بیماری مهلک در عربستان به 169 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که جدیدترین قربانی بیماری کرونا یا همان سندروم تنفسی خاورمیانه (Middle East Respiratory Syndrom) مردی 59 ساله و ساکن شهر "طایف" واقع در غرب عربستان بود.

با شناسایی دو مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای "ریاض" (پایتخت) و "جده"، شمار مبتلایان به این بیماری در عربستان به 531 نفر رسیده است.

برخی کشورهای دیگر از جمله مصر، اردن، لبنان، هلند، امارات و آمریکا نیز مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش داده اند؛ عمده این افراد مسافر عربستان سعودی بوده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته از شناسایی سومین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا خبر داد.

طبق گزارش مذکور، این نخستین بار در آمریکا است که ویروس عامل این بیماری از یک فرد به فردی دیگر منتقل می شود. فرد مبتلا ساکن ایالت "ایلینوی" است و پس از تماس با نخستین فرد مبتلا در آمریکا به این بیماری دچار شده است؛ مبتلایان قبلی مسافر عربستان بودند.

دانشمندان هنوز از منشاء این بیماری کاملا مطمئن نیستند، اما معتقدند که "شتر" ممکن است منشاء آن باشد.

مقامات سعودی اخیرا و برای نخستین بار رسما به مردم توصیه کردند که هنگام تماس با شترها، موارد ایمنی و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

طبق گزارش نشریه آمریکایی "فوربز"، گوشت، شیر و ترشحات بدن شتر از جمله بزاق دهان این حیوان می تواند عامل انتقال بیماری کرونا باشد. ویروس بیماری کرونا همچنین این توانایی را دارد که در سطوح باقی بماند و در صورت تماس افراد، منتقل شود.

بر اساس گزارش فوربز، توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا به افراد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، شست و شوی دست ها به مدت حداقل 20 ثانیه با آب گرم و صابون و یا ضد عفونی کننده های الکلی، است. این مرکز همچنین تاکید دارد که از تماس دست با چشم، بینی و دهان و نیز تماس نزدیک با افرادی که احتمال ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد، خودداری شود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها