دیدار سعود الفیصل با جربا و حریری در پاریس

دیدار سعود الفیصل با جربا و حریری در پاریس
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 15:05

وزیر خارجه عربستان با رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه و رئیس جریان المستقبل لبنان در پاریس دیدار کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "ایلاف" به نقل از منبع نزدیک به سران ائتلاف مخالفان فاش کرد که "سعود الفیصل" با "احمد جربا" رئیس این ائتلاف و "سعد حریری" رئیس جریان المستقبل لبنان، به صورت جداگانه در پاریس دیدار کرد .

یکی از سران ائتلاف مخالفان سوریه گفت، سعود الفیصل و جربا در مورد نتایج سفر این ائتلاف به واشنگتن گفتگو کردند.

جربا اخیرا با سفر به آمریکا و دیدار با مسؤولان این کشور از جمله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، خواستار حمایت تسلیحاتی از عناصر مسلح در سوریه شده است.

این منبع افزود، سعود الفیصل و جربا نتایج نشست های گروه موسوم به دوستان سوریه در لندن را بررسی کردند.

در این دیدارها قرار شد علاوه بر افزایش حمایت از مخالفان، سطح نمایندگی دفتر ائتلاف در لندن مانند واشنگتن ارتقا یابد .

این منبع به اهمیت این نشست که قبل از دیدار جربا با رئیس جمهور فرانسه برگزار شد اشاره نمود .

جربا امروز در پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار می کند .

جربا قصد دارد تا در دیدار با رئیس جمهور فرانسه که سه شنبه شب انجام می شود مجددا درخواست سلاح های کیفی را مطرح کند. این سلاح ها شامل موشک های ضد تانک و هواپیما است .

"جربا در دیدار با اوباما در واشنگتن از او خواست تا مخالفان را به اسلحه مؤثر مجهز کند"

جربا در یک مصاحبه که روزنامه لو ژورنال دو دیمانش آن را منتشر کرد گفته است: "ما انواع اسلحه ها را می خواهیم چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ کیفی. از سلاح های ضد تانک گرفته - که بعضی از آن را که البته کافی نیست دریافت کرده ایم - تا موشک های زمین به هوا، که برای مقابله با نیروی هوایی سوریه به آن نیاز داریم ."

جربا در دیدار با اوباما در واشنگتن از او خواست تا مخالفان را به اسلحه مؤثر مجهز کند .

کاخ سفید بعد از این دیدار، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را که قرار است در سوم ماه آینده میلادی (13 خرداد) در سوریه برگزار شود، غیر قانونی خواند .

اما بعد از اظهارات "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک انجمن پژوهشی، مبنی بر اینکه واشنگتن با تجهیز مخالفان مسلح با موشک های ضد هواپیما مخالف است، فضای بدبینانه ای حاکم شده است.

ایلاف نوشت: ظاهرا امروز اولویت کشورهای بزرگ، نحوه تعامل با خطرهای ناشی از بازگشت شهروندانی است که برای جنگ به سوریه رفته اند . این کشورها اخیرا با حضور آمریکا ، مراکش ، ترکیه و اردن برای منسجم کردن تلاش هایشان در زمینه برخورد با این خطرها در بروکسل نشستی امنیتی برگزار کردند .

انگلیس و فرانسه در این زمینه اقدامات شدیدی را اتخاذ کرده اند.

ایلاف به نقل از منبع خود خاطرنشان کرد که یکی از نتایج نشست گروه موسوم به دوستان سوریه که اخیرا در لندن برگزار شد، عدم پایبندی هر 11 کشور عضو این گروه به ممانعت از تجهیز مخالفان است.

پربیننده ترین خبرها