عدلی محمود منصور رئیس جمهور موقت

عدلی محمود منصور رئیس جمهور موقت
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 11:27

" عدلی محمود منصور" رئیس 68 ساله دادگاه قانون اساسی مصر بعد از بركناری محمد مرسی ، روز پنج شنبه 13 تیر 1392 به عنوان رئیس جمهوری موقت این كشور تعیین شد.

منصور ، متولد بیست و سوم ژانویه سال 1945  در قاهره  و دارنده لیسانس حقوق  و نشان دیپلم مطالعات عالی در حقوق از دانشگاه این شهر است و در فرانسه و عربستان سعودی به عنوان مشاور قانونی به ترتیب در خلال سالهای 1972 تا 1977 و 1983 تا 1990 فعالیت هایی داشته است.
منصور فعالیت‌های سیاسی خود را از عضویت در شورای كشور آغاز كرده و بعدها در سمت های مشاورت در گروه های دوگانه و مشاورت ارشد این شورا نیز انتخاب شد تا اینكه در سال 1992 به مقام نایب ریاست این شورا رسید.
اواخر همان سال بود كه وی نایب رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر شد.
فعالیت در اداره فتوا و قانونگذاری ریاست جمهوری و استان‌های مصر، كار در اداره فتوا و قانونگذاری در وزارتخانه های تعلیم و تربیت و آموزش عالی از دیگر سوابق كاری رئیس جمهور موقت مصر است.
وی در اداره قانونگذاری وزارتخانه های خارجه و دادگستری و اوقاف و بهداشت و امور اجتماعی و امور الازهر و همچنین دفتر فنی رئیس شورای كشور نیز فعالیت كرده است.
عدلی منصور که مراسم سوگند او به عنوان رئیس دادگاه قانون اساسی به دلیل تحولات مصر به تاخیر افتاده بود، قبل از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور موقت، در برابر اعضای هیات عمومی دادگاه قانون اساسی به عنوان رئیس این دادگاه سوگند یاد کرد.
عدلی محمود منصور بعد از ظهر همین روز به عنوان رئیس جمهور موقت مصر در دوره انتقالی سوگند یاد کرد.
منصور در سوگند نامه خود به پایبندی به قانون اساسی و حمایت از مردم و حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال کشورش تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها