درخواست یک حزب مصری برای لغو پیمان کمپ دیوید

درخواست یک حزب مصری برای  لغو پیمان کمپ دیوید
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 14:43

یک تشکل سیاسی مصری موسوم به "جمعیت ملی تغییر" خواستار لغو یا اصلاح پیمان سازش "کمپ دیوید" شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشکل موسوم به جمعیت ملی برای تغییر، در کنفرانسی برای اعلام برنامه انقلابی و ملی خود با هدف تحقق آرمان های انقلاب مصر، لغو توافقنامه کمپ دیوید را خواستار شده است.
حسین شلبی مسؤول کمیته امنیت ملی در این جمعیت در این باره گفت: این کمیته بر لزوم لغو یا بازنگری در پیمان سازش کمپ دیوید، ترسیم سیاست هایی برای محافظت از مصری ها در خارج از کشور و بازسازی شخصیت مصری تاکید کرد.
شلبی همچنین تصریح کرد کمیته امنیت ملی جمعیت ملی برای تغییر بر لزوم تشکیل شورای امنیت ملی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد تا هرگونه تبعیت از کشور خارجی را رد کند.
یادآور می شود موضوع پیمان سازش کمپ دیوید و داشتن یا قطع روابط با رژیم صهیونیستی به یکی از مسائل مطرح توسط دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر، یعنی عبدالفتاح سیسی و حمدین صباحی تبدیل شده است.

جمعیت ملی تغییر در سال 2010 و در دوره حسنی مبارک با هدف مبارزه برای برقراری نظام دمکراتیک در مصر تشکیل شد و شخصیت هایی با گرایش های سیاسی و فکری مختلف از جمله محمد البرادعی، حمدی قندیل، حمدین صباحی، حسن نافعه، سعد الکتاتنی، ایمن نور در آن عضویت دارند که اگرچه بسیاری از شخصیت های مذکور در حال حاضر احزاب جداگانه ای تشکیل داده اند اما این جنبش با پیوستن فعالان دیگری در حال فعالیت است.

پربیننده ترین خبرها