نوری المالکی نامزد پست نخست وزیری عراق شد

نوری المالکی نامزد پست نخست وزیری عراق شد
جمعه 2 خرداد 1393 - 07:48

ائتلاف دولت قانون نوری المالکی نخست وزیر کنونی عراق را برای یک دوره دیگر نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف دولت قانون با اجماع نظر نوری المالکی رئیس این ائتلاف را نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق کرد.

ائتلاف دولت قانون در نشست خود اعلام کرد که این ائتلاف آماده همکاری با همه نیروها و جریان های سیاسی ملی عراق به منظور تشکیل دولت اکثریت سیاسی برخوردار از یک برنامه ملی واضح و روشن است.

كميسارياي عالي انتخابات عراق چند روز پیش نتايج انتخابات پارلماني این کشور را كه 30 آوريل گذشته برگزار شد، اعلام كرد.

طبق اعلام كميسارياي انتخابات عراق، ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري المالكي با كسب 95 كرسي در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن فهرست هاي صدر با كسب 32 كرسي در رتبه دوم و سپس ائتلاف المواطن (شهروند) با كسب 29 كرسي و بعد از آن ائتلاف متحدون با كسب 23 كرسي در رتبه هاي سوم و چهارم جاي گرفتند.

همچنين ائتلاف الوطنيه به رهبري اياد علاوي با كسب 21 كرسي در جايگاه پنجم و حزب دموكرات كردستان و نيز اتحاديه ميهني كردستان در نتيجه اي مشابه با كسب 19 كرسي در جايگاه ششم قرار گرفتند.

بعد از اعلام نتايج انتخابات پارلماني عراق، نوري المالكي از آمادگي خود براي ياري گرفتن از همه گروه‌های عراقی در اداره کشور خبر داد.

نوري المالكي چند ساعت پس از اعلام نتايج انتخابات پارلماني عراق تاکید کرد كه خواسته هاي كردها و ديگر گروه ها در صورتي كه با قانون هماهنگ باشد، محقق خواهد شد.

نوری المالكي تصریح کرد: ما با هيچ كسي مشكل نداريم و آماده ايم كه دست ياري به سوي همگان دراز كنيم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها