نصب 500 دوربین در قدس برای کنترل فلسطینیان

نصب 500 دوربین در قدس برای کنترل فلسطینیان
جمعه 2 خرداد 1393 - 11:13

رژیم اسرائیل برای کنترل تردد شهروندان فلسطینی و حمایت از صهیونیست ها در بخش شرقی شهر اشغالی قدس قصد دارد تا 500 دوربین در محله های مختلف فلسطینی نصب کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان رژیم اسرائیل این دوربین ها را در محله های سلوان، شیخ جراح، طور، عیزریه، تله فرنسیه (تپه فرانسوی) و حتی در شهرک صهیونیست نشین "جیلو" نصب خواهد کرد.

هدف از این تصمیم که 100 میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه دارد، کنترل و نظارت 24 ساعته بر محله های فلسطینی و جلوگیری از هرگونه اقدامات اعتراض آمیز شهروندان فلسطینی در بخش شرقی شهر اشغالی قدس است.

این درحالی است که نصب این دوربینها در محله های فلسطینی، تجاوز به حریم شخصی شهروندان فلسطینی به شمار می رود.

یک منبع در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل به رادیوی این رژیم گفت: "نصب این دوربیها احساس امنیت یهودیان ساکن آن مناطق را افزایش خواهد داد".

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که عناصری از یگان های ویژه پلیس رژیم اسرائیل "سلیمان عبداللطیف" کارمند کمیته عمران و آبادانی مسجد الاقصی وابسته به اداره اوقاف اسلامی را از داخل این مسجد ربوده به یکی از مراکز نظامی شهر اشغالی قدس منتقل کردند.

همزمان، چند گروه از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهایی ارتش و پلیس رژیم اسرائیل، از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گفته شاهدان عینی، به دنبال یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، نگهبانان فلسطینی این مسجد و نمازگزاران به مقابله با آنها برخاستند.

پربیننده ترین خبرها