توافق آشتی برای توقف درگیری در جنوب دمشق

توافق آشتی برای توقف درگیری در جنوب دمشق
شنبه 3 خرداد 1393 - 22:24

پس از توافق ارتش سوریه با گروه‌های مسلح و توقف درگیری در حمص قدیم، منابع آگاه در دمشق اینک از تحقق توافق آشتی بین نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان گروه های مسلح محاصره شده در دو منطقه القدم و العسالی در جنوب دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، این دو منطقه طی سه سال گذشته شاهد درگیری های شدیدی بوده است و به گفته این منابع، توافق آشتی مذکور ظرف 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس این توافق وضعیت برخی افراد مسلح مشخص می شود، شماری از افراد ربوده و بازداشت شده نزد دو طرف آزاد خواهند شد و دولت افراد مسلح محلی را مکلف به اداره امور این مناطق و بیرون راندن افراد مسلح تندرو از آن خواهد کرد.

با توجه به مرتبط بودن این مناطق به مناطق شمالی تحت کنترل ارتش در حومه دمشق، می توان گفت این بخش ها از اهمیت خاصی برخوردارند و به این ترتیب تنها اردوگاه یرموک و منطقه حجر الاسود باقی می ماند که با سایر مناطق محل استقرار گروه های های مسلح در ریف جنوبی دمشق مرتبط است.

"رای الیوم" به نقل از منابع آگاه در دمشق نوشت: گروه های مسلح مستقر در یک سوم از مساحت داریا نیز به اشکال مختلف تمایل خود را به تلاش برای توافق آشتی با ارتش بیان کرده اند و به گفته این منابع گروه های مسلح در منطقه دوما در غوطه شرقی که خطرناک ترین و بزرگ ترین کانون تجمع تروریست ها در ریف دمشق محسوب می شود، نیز به نوعی برای آشتی آماده می شوند و پیش بینی می شود امروز یا فردا پایان درگیری ها در الملیحه نیز اعلام شود.

پیش از این منابع خبری روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه 1393 در پی موفقیت توافقنامه مبادله حمص، از تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته آشتی مردمی خبر داده بودند که تلاش برای آزادی گروگان ها از دست عناصر مسلح را در دستور کار خود قرار داده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها