مانور شیر آماده در اردن آغاز شد

مانور شیر آماده در اردن آغاز شد
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 13:28

مانور «شیر آماده» با حضور واحدهای نظامی 22 کشور در مناطق آموزش نظامی در اردن آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه مطبوعاتی فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن آمده است این مانور تا هشتم ژوئن آینده ادامه دارد، و از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی در تمرینات نظامی که اهداف متعددی دارد، استفاده خواهد شد.

در این مانور، اقدام مشترک نیروهای چند ملیتی برای اجرای عملیات هوایی، دریایی و زمینی تمرین می شود.

از دیگر اهداف این مانور، افزایش و توسعه توانمندی شرکت کنندگان برای اجرای عملیات مشترک با تمرکز بر پیچیدگی های جنگ مانند مبارزه با تروریسم، شورش، عملیات انتقال نیرو، بازسازی، مبارزه با جنایت مرزی،  برقراری نظم و عملیات غیرنظامی - نظامی، است.  

در این مانور واحدهای نظامی از کشورهای اردن، عراق، قزاقستان، کویت، قطر، لبنان، عربستان، مصر، امارات، نروژ، پاکستان، لهستان، ناتو، استرالیا، بلژیک، برونئی، جمهوری چک، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا و آمریکا شرکت دارند.

این مانور در مناطق مختلف آموزشی و مراکز نیروهای مسلح اردن برگزار می شود. در این تمرینات نظامی بیش از 13 هزار سرباز از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی با استفاده از جدیدترین سلاح ها و تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته، شرکت خواهند کرد.

به گفته "استیو وارن" سخنگوی پنتاگون، قرار است نیروهای آمریکایی با شش هزار سرباز در تمرینات نظامی برای نشان دادن تعهد آمریکا در قبال امنیت و ثبات در منطقه شرکت کنند.

همچنین حدود 3 هزار سرباز از اردن و حدود 3200 سرباز از بیش از 20 کشور در این مانور شرکت خواهند کرد.

نیروهای مسلح اردن این مانور را برای چهارمین سال متوالی برگزار می کنند.

این مانور که شامل تمرینات نظامی و دریایی در میادین و مراکز نظامی می شود در مناطق مختلف اردن و آب های بین المللی عقبه و دریای سرخ برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها