تشکیل ائتلاف جدیدی از مخالفان در شرق سوریه

تشکیل ائتلاف جدیدی از مخالفان در شرق سوریه
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 07:44

العالم - برخی گروه های مخالف به همراه گروه مسلح "ارتش آزاد" با انتشار ویدیویی از تشکیل ائتلافی موسوم به "مجلس شورای مجاهدین" در شرق سوریه خبر داده و هدف خود را سرنگونی دولت دمشق و اخراج عناصر داعش از منطقه اعلام کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان این گروه ها در بیانیه ویدیویی خود که در سایت یوتیوب منتشر شد، اعلام کردند که تشکیل این مجلس به دلیل محاصره شهر دیرالزور در شرق سوریه توسط نیروهای ارتش و عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) صورت می گیرد.
شهر دیرالزور و حومه آن هم اکنون شاهد درگیری های شدید میان تروریست های داعش از یک سو و دو گروه تروریستی دیگر از جمله جبهه النصره و الجبهه الاسلامیه از سوی دیگر است.
این ائتلاف جدید که علاوه بر ارتش آزاد معروف ترین آنها "جیش الاسلام"، "جبهه النصره"، "هیات مرکزی شرعی" و "احرارالشام" هستند؛ در بیانیه خود افزودند که این مجلس یک اتاق عملیات مشترک در منطقه شرق سوریه ایجاد خواهد کرد که تنها مرجع اداره عملیات نظامی این ائتلاف خواهد بود.
گروه های مزبور خاطرنشان کردند که همه افراد و گروه هایی که تمایل دارند می توانند به این مجلس (ائتلاف جدید) بپیوندند.
جنگجویان داعش از ماه گذشته می کوشند کنترل تعدادی از مناطقی که در استان راهبردی دیرالزور از دست داده اند دوباره به دست گیرند زیرا این استان دارای بزرگ ترین میدان های نفت و گاز است و نقطه اتصال با داعشی های عراق به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها