تصاویر؛ مشارکت سوری‌های مقیم خارج در انتخابات

تصاویر؛ مشارکت سوری‌های مقیم خارج در انتخابات
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 17:37

انتخابات ریاست جمهوری سوریه، با رای گیری از سوری های ساکنان خارج از کشور، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سوری های مقیم خارج از این کشور امروز با حضور در حوزه های اخذ رای، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و گزارش ها حاکی از حضور گسترده رای دهندگان سوری در کشورهای ایران، لبنان و روسیه پای صندوق رای حکایت دارد.

برپایه این گزارش، حضور گسترده رای دهندگان سوری ساکن لبنان در سفارت سوریه واقع در منطقه الحازمیه در شرق بیروت، سبب ایجاد ترافیک شدید در این منطقه و تأخیر دانش آموزانی شد که برای شرکت در امتحانات پایان سال راهی مدارس بودند. به همین سبب برخی مدارس، برای دانش آموزانی که دیر به امتحان رسیده بودند، فرصت ویژه ای برای شرکت در امتحان قرار دادند.

در این میان، کارمندان لبنانی هم از رسیدن به موقع به ادارات و محل کار خود بازماندند تا جایی که پلیس راهنمایی و رانندگی ناچار به تغییر ترافیکی در برخی مسیرها به منظور جلوگیری از تشدید ازدحام و ترافیک شد.

"علی عبدالکریم" سفیر سوریه در لبنان نیز تاکید کرد: با توجه به استقبال گسترده رای دهندگان سوری، مدت اخذ رای، یک روز دیگر تمدید شد تا همگان بتواند به حق خود در شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برسند. در واقع حجم استقبال، ما را ناچار به ایجاد این فرصت کرد.

در تهران نیز شمار زیادی از اتباع سوری مقیم کشورمان، در حالی که اغلب آنها پرچم های سوریه و تصاویر بشار اسد را در دست داشتند، با حضور در محل سفارت سوریه در تهران، رأی خود را به صندوق ریختند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها