شبکه آمریکایی:

نظامیان آمریکایی عناصر مسلح را در قطر آموزش می‌دهند

نظامیان آمریکایی عناصر مسلح را در قطر آموزش می‌دهند
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:06

همزمان با اعلام تصمیم کاخ سفید برای حمایت بیشتر از گروه‌های مسلح در سوریه ، شبکه آمریکایی " " PBS با انتشار فیلمی مستند، از آموزش عناصر مسلح توسط نظامیان آمریکایی درقطر خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "سوریا الان"  اعلام کرد که در این فیلم عناصر مسلح فاش کردند که چگونه با آمریکایی‌ها در اراضی ترکیه دیدار کردند، و بعد از آن به قطر منتقل و از آموزش هایی در سطح بالا بهره مند شدند.
بنا به گفته یکی از عناصر مسلح، از جمله آموزش‌هایی که دیده اند این است که سربازانی را که بعد از عملیات کمین همچنان زنده هستند، چگونه از بین ببرند.
بر اساس این فیلم مستند ، خبرنگاری که این فیلم را تهیه کرد به همراه عناصر مسلح برای تصویربرداری از کمک های نظامی که عناصر مسلح دریافت کردند، به مرزهای ترکیه رفت ولی نتوانست به همراه عناصر مسلح برای دیدار توافقی با طرف آمریکایی برود و زمانیکه عناصر مسلح برای دیدار با این خبرنگار در مرزها بازگشتند ، به او خبر دادند که عناصر مسلح به موشک های " تاو " دست یافتند.
سرکرده یک گروه مسلح اعلام کرد که در تماس با آمریکایی ها از او خواسته شده است که 80 تا 90 نفر را برای آموزش به آنکارا در ترکیه ببرد؛ و این افراد به مدت چند روز درباره وابستگی های سیاسی و گروه نظامی که درعضویت آن می جنگند، مورد سوال و بازجویی قرار گرفتند.
منبع یاد شده افزود که بازجویان خود را وابسته به ارتش معرفی کردند ، اما گمان می رود که آنان وابسته به سیا باشند و در اردوگاهی به مدت 3 هفته آموزش دیده باشند.
به گفته یکی از عناصر مسلح ، آن ها درباره چگونگی کمین گذاشتن برای نیروهای ارتش سوریه یا دشمن و چگونگی بستن راه به روی آن ها و نیز چگونگی حمله به خودرو وکشتن سربازانی که بعد از به دام افتادن درعملیات کمین همچنان زنده هستند ، آموزش هایی دیده اند.
عناصر مسلح دراین فیلم مستند اعلام کردند که بدون موشک های ضد هواپیما نمی توانند  بر ارتش سوریه پیروز شوند.
درچند ماه گذشته ، ویدئویی ها در سایت یوتیوب منتشر شده است که نحوه استفاده  از موشک های تاو ساخت آمریکا به عناصر مسلح را نشان می دهد.
به گزارش شبکه پی.بی.اس آمریکا یکی از این سلاح ها از طریق عربستان آمده است اما کارشناسان سلاح در مرکز مک کلاچی آمریکا اعلام کرده اند که موافقت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای دریافت این سلاح ها الزامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها