رییس مخالفان سوریه در آمریکا به دنبال چیست؟

رییس مخالفان سوریه در آمریکا به دنبال چیست؟
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 13:53

ریيس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوريه، در سفر به آمریکا خواستار دریافت سلاح های جدید برای جنگ و خون ریزی بیشتر در سوریه شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد جربا" گفت: نیروهای مخالف برای رویارویی با نظام سوریه به سلاح های مؤثر نیاز دارند تا معادله در میدان جنگ را به نفع خود تغییر دهند.
وی روز چهارشنبه در سفر به آمریکا از مسئولان کاخ سفید خواست سلاح لازم در اختیار جنگجویان مخالف قرار گیرد تا بتوانند جنگ با نظام سوریه را به نفع خود پایان دهند.
جربا در سخنانی در یک مرکز مطالعاتی در واشنگتن، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را که قرار است در سوم ژوئن آینده برگزار شود، کاری بیهوده دانست.
وی که قرار است با "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا، دیدار کند، افزود: نیروهای مخالف برای مقابله با حمله های هوایی نظام سوریه به اسلحه موثر نیاز دارند تا معادله در میدان جنگ را به نفع خود تغییر دهند.
رییس ائتلاف مخالفان سوریه همچنین ادعا کرد که مسلح شدن مخالفان به سلاح های جدید راه را برای ایجاد یک راه حل سیاسی هموار خواهد کرد.
سفر جربا و هیات همراه وی به آمریکا 8 روزه است و در این سفر با جان کری وزیر خارجه آمریکا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی، اعضای مجلس نماینگان، مجلس سنا، سران حزب جمهوریخواه و دموکرات دیدار خواهد کرد.
جربا گفته است که او از آمریکا و کشورهای غربی نمی خواهد تا فرزندانشان را به سوریه بفرستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها