تعیین کوفی عنان بعنوان نماینده ویژه

تعیین کوفی عنان بعنوان نماینده ویژه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:33

پس از استعفای "محمد مصطفی الدابی" از ریاست هیأت اعزامی ناظران عرب به سوریه، سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در روز جمعه 5 اسفند 1390 ، بطور مشترک " کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل متحد را به عنوان نماینده ویژه در امور سوریه تعیین کردند.

در بیانیه مشترک " بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد و " نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب اعلام شد: نماینده ویژه مکلف است تا تلاش های خود را برای پایان هرگونه خشونت و نقض حقوق بشر بکار گیرد و یک راه حل مسالمت آمیز را برای حل بحران سوریه ارائه کند.
در این بیانیه تاکید شد: برای حل مسالمت آمیز و همه جانبه مسئله سوریه باید خود سوری ها دست بکار شوند و گفت وگوهای سیاسی بین دولت سوریه و مخالفان آغاز شود.
کوفی عنان ( 73 ساله) به مدت 10 سال – از 1997 تا 2006 میلادی – دبیرکل سازمان ملل متحد بوده و در سال 2001 جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.
کوفی عنان سرانجام روز 5 شنبه 12 مرداد 1391 از سمت خود استعفا کرد و درخواست کرد ماموریت حافظان صلح سازمان ملل تمدید نشود. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که عنان تصمیم گرفته که فعالیت خود را در این سمت تمدید نکند. عنان تا پایان ماه اوت در این سمت باقی ماند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها