شتابزدگی قطر برای اعلام شکست "عنان"

شتابزدگی قطر برای اعلام شکست
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:33

نخست وزیر قطر برای برداشتن یک گام دیگر جهت قانونی کردن مداخله نظامی خارجی در سوریه، از "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل خواست با اعلام چارچوب زمانی مأموریت خود، طرح ویژه خود را برای حل بحران سوریه تحت فصل هفتم منشور ملل متحد قرار دهد.

"حمد بن جاسم آل ثانی" روز شنبه 13 خرداد 1391 در نشست ویژه اتحادیه عرب گفت: "از عنان می خواهیم که زمانی را برای مأموریت خود مشخص کند .. نمی شود که کشتارها و قتل ادامه داشته باشد و مأموریت بدون پایان استمرار یابد".
حمد ادامه داد: "از شورای امنیت می خواهیم شش بند طرح کوفی عنان را تحت بند هفتم قرار دهد، تا جامعه جهانی مسئولیت آن را برعهده گیرد".
وی در عین حال بر آمادگی اتحادیه عرب برای تحمل آنچه که "مسؤولیتها"ی این اتحادیه در ارتباط با موضوع سوریه خواند، تأکید کرد.
حمد گفت:"ما بعنوان اتحادیه عرب آماده هستیم مسؤولیت های خودمان را برعهده بگیریم، و همچنین آماده ایم در صورت جدیت نظام سوریه راه هایی را برای انتقال مسالمت آمیز ارایه دهیم؛ در همین راستا برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب را بعید نمی دانیم".
حمد مدعی شد: "هیچ پیشرفتی را در اجرای طرح کوفی عنان از سوی نظام سوریه نمی بینیم و درحالیکه این نظام بند نخست این طرح را عملی نکرده از باقی بندها سخن می گوید".
ادعای نخست وزیر قطر درحالی مطرح می شود که دولت  سوریه از آغاز پیشنهاد طرح عنان از آن استقبال و با آن همکاری کرد، ولی در مقابل مخالفان مسلح که از سوی قطر و عربستان و ترکیه و همپیمانان غربی آنها حمایت می شوند، طبق گزارشهایی که روزانه به ناظران بین المللی ارایه شد، هزاران بار طرح کوفی عنان و آتش بس را نقض کردند.
حامیان شناخته تروریستها، عناصر مسلح و مزدوران پس از افشای این رسوایی، برای منحرف کردن افکار عمومی از جنایت کسانی که طی این مدت همواره از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، دولت و ارتش سوریه را مسؤول فاجعه حوله معرفی کرده، و خواستار دخالت فوری خارجی در سوریه شدند.
مسؤولان قطر و عربستان سعودی تا کنون بارها به صورت رسمی خواستار مداخله نظامی خارجی در سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان و مزدوران شده اند. این حمایت ها با همکاری ترکیه و مزدورانی در مرزهای لبنان و سوریه، همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها