مظنون حمله مسلحانه در بروکسل از جنگ سوریه بازگشته بود

مظنون حمله مسلحانه در بروکسل از جنگ سوریه بازگشته بود
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 09:52

دادستان کل پاریس اعلام کرد، فرانسوی بازداشت شده در شهر مارسی که مظنون به دست داشتن درحمله به موزه یهودیان در بروکسل در هفته گذشته است، برای جنگ به سوریه رفته بود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اظهارات دادستانی پاریس تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که "نینموش " جوان 29 ساله فرانسوی ، یک سال را درسوریه گذرانده و طی دوره حبس خود در فرانسه، به فردی افراطی تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، کشف یک نوار ویدیویی از این جوان فرانسوی، به تدریج  شخصیت متهم اصلی حمله به موزه یهودیان در بروکسل در 24 ماه می را که صبح امروز در ایستگاه سان شارل در شهر مارسی درجنوب فرانسه بازداشت شد، فاش می کند.
" فرانسوا مولان " دادستان کل پاریس اعلام کرده است که این جوان فرانسوی هنگام بازداشت نواری ویدیویی با خود داشت که درآن از حمله‌ به موزه بروکسل که چهار کشته برجای گذاشت و نیز از سلاح هایی که قرار بوده دراین حمله استفاده شود، سخن گفته است.
دادستان کل پاریس افزود که شعار "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده در کیفی که این جوان فرانسوی حمل می‌کرده مشاهده شده است. وی اواخر سال 2012 تا اوایل سال 2013 در سوریه بوده است.
طبق اطلاعات اولیه که دادستان پاریس فاش کرده است فرانسوی بازداشت شده ، طی دوره حبس خود در فرانسه ، به فردی افراطی تبدیل شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به این پرونده اعلام کرد که از این فرد بازداشت شده یک سلاح کلاشینکف و دو اسلحه شبیه به سلاح‌های استفاده شده در حمله بروکسل کشف شده است.
کلاه کشف شده از این فرد نیز شبیه به کلاهی است که فرد مهاجم در تصاویر منتشر شده از سوی پلیس در ارتباط با حمله بروکسل به سر داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها