اعتراف فرانسه به حضور صدها تبعه خود در سوریه

اعتراف فرانسه به حضور صدها تبعه خود در سوریه
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 18:28

وزیر کشور فرانسه اذعان کرد ۲۸۵ تن از اتباع این کشور اکنون در کنار گروه های تروریستی در سوریه می جنگند، که از میان آنها ۲۵ نفر از پای در آمده‌اند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" نوشت: "برنار کازنوف" وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که 285 شهروند فرانسوی اکنون در کنار گروه های مسلح سوری در سوریه می جنگند.
بر اساس این گزارش، وزیر کشور فرانسه عصر روز گذشته در پارلمان فرانسه اعلام کرد که تعداد فرانسوی های شرکت کننده در درگیری های سوریه طی ماه های اخیر به میزان 75 درصد افزایش یافت.
وی همچنین هشدار داد که 120 تبعه فرانسوی در حال حاضر تلاش می کنند برای پیوستن به گروه های تروریستی وارد اراضی سوریه شدند و حدود 100 نفر از کسانی که در جنگ سوریه حضور داشته‌آند، اکنون به فرانسه باز گشته‌اند.

کازنوف ادامه داد: 25 نفر از تن از این اتباع فرانسوی نیز در درگیری با نیروهای ارتش سوریه از پای در آمده اند.
هفته گذشته نیز رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی ادعا کرد که پاریس همه اقدامات لازم برای ممانعت از رفتن جوانان فرانسوی به سوریه و جنگیدن در کنار تروریست‌های سوری را انجام می‎دهد.
فرانسوا اولاند افزود: پاریس برای ممانعت از پیوستن جوانان فرانسوی به گروه های افراطی در سوریه از همه تکنولوژی های خود از جمله امنیت الکترونیکی استفاده می کند.
روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" همچنین هفته گذشته با اشاره به اینکه "حدود 700 نفر از جوانان فرانسوی اکنون در کنار گروه‌های مسلح تندرو می‌جنگند"، نوشت: دولت فرانسه تصمیم دارد طرح جدید خود برای ممانعت از ورود جوانان فرانسوی به سوریه را اعلام ‌کند.

پربیننده ترین خبرها