جمعیت تونسی حمایت از فلسطین موجودیت یافت

جمعیت تونسی حمایت از فلسطین موجودیت یافت
شنبه 17 خرداد 1393 - 15:56

تونس (العالم) – تعدادی از اعضای شورای موسسان تونس از تشکیل جمعیت "نمایندگان پارلمان حامی قدس" برای حمایت رسمی و حقوقی از فلسطین و جرم انگاری و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، دیروز (جمعه) به مناسبت راهپیمایی جهانی به سوی قدس که مردم تونس نیز برای اعلام همبستگی با فلسطینیان در آن شرکت کردند، اعضای شورای موسسان از تشکیل سازمانی برای حمایت رسمی از فلسطین خبر دادند.
معز بلحاج رحومه، معاون جمعیت "نمایندگان حامی قدس" پارلمان تونس در گفت و گو با خبرنگار العالم تصریح کرد: ایده اولیه تشکیل این جمعیت از تونس نشآت گرفت ولی ما سعی می کنیم که تلاشی فراگیرتر و بزرگ تر برای تشکیل یک نهاد حقوقی انجام دهیم تا از عادی سازی روابط تجاری، فرهنگی و علمی با رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
وی دلیل این اقدام را بهانه قراردادن برخی کنگره های علمی توسط گروهی از افراد برای سفر به اراضی اشغالی و شرکت در کنگره های فکری و عقیدتی توصیف کرد.
رحومه افزود: از بعد فرهنگی بعضی هامعتقدند که فرهنگ مرز نمی شناسد و از این رو به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
دیروز همچنین مردم تونس با اجتماع در خیابان حبیب بورقیبه در مراسم راهپیمایی جهانی به سوی قدس شرکت و جنایات رژیم صهیونیستی و تعرض به مسلمانان و مقدسات آنها را محکوم کردند.
محمد العکروت عضو کمیته جهانی یاری قدس و الاقصی در تونس در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ما می خواهیم به برادرانمان در فلسطین بگوییم که در کنار آنها هستیم و تا حدتوان از آنان حمایت می کنیم و اقدامشان در تشکیل دولت وحدت ملی را می ستاییم.
مراسم سالروز جنگ اعراب و اسراییل امسال درحالی برگزار شد که تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین می تواند سهم به سزایی در اتحاد گروه های فلسطینی و جلب حمایت های بیشتر کشورهای عربی و اسلامی از فلسطین داشته باشد.
جمعه ناجی سفیر اسبق فلسطین در تونس با اشاره به رنج اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: اسرای فلسطینی قهرمان هایی هستند که ملت ما به پایداری های آنها افتخار می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها