موافقت دولت عراق با ورود پیشمرگه به شمال شرقی بعقوبه

موافقت دولت عراق با ورود پیشمرگه به شمال شرقی بعقوبه
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 14:41

یکی از سران اتحادیه میهنی کردستان از موافقت دولت عراق با ورود نیروهای کرد بیشمرگه به منطقه جلولاء در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم باجلان" در گفتگو با سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: دولت مرکزی با ورود نیروهای پیشمرگه به منطقه جلولاء (70 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) موافقت کرده و مذاکرات بین فرماندهان امنیتی پیشمرگه و ارتش عراق نتایج مثبتی در جهت ایجاد امنیت به همراه داشته است.

باجلان افزود: گشتی های امنیتی مشترک پیشمرگه، پلیس و ارتش در خیابان های جلولاء برای اطمینان خاطر اهالی شروع به گشت زنی کرده اند. این توافق گامی در جهت صحیح برای رویاروئی با گروههای تروریستی و اطمینان خاطر تمام بخش ها است.

اتحادیه میهنی کردستان در استان دیالی در نهم ژوئن 2014 از تقویت مراکز این حزب در منطقه جلولاء در شمال شرق بعقوبه با استقرار 300 نیروی پیشمرگه خبر داد. همچنین از نزدیک بودن شروع گفتگوها با فرماندهان امنیتی عراق برای تامین ورود نیروهای پیشمرگه حفظ ثبات امنیتی خبر داد.

بعضی از یگان های اداری مورد اختلاف در دیالی از جمله السعدیه و جلولاء به علت بی ثباتی و افزایش فعالیت گروههای مسلح  در وضعیت بدی بسر می برند.

عناصر گروه تروریستی داعش بامداد امروز پس از حمله به استانداری نینوا در شهر موصل، مناطق مختلف این شهر را تصرف کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها