بیانیه ژنو، دستاورد مهم انقلابیون بحرینی + ویدیو

چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 23:15

عضو مركز حقوق بشر بحرين، بيانيه جديد صادره از سوي سازمان ملل متحد در ژنو در روز سه شنبه را يكي از دستاوردها و نتايج تحركات نهادهاي حقوقي بحرين و نتيجه ارتباط اين سازمان‌ها با طرف‌هاي فعال در جامعه بين‌الملل براي افشاي حقایق بحرين دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، چهل و شش كشور عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ديروز (سه شنبه)، ادامه تجاوزگري هاي رژيم آل خليفه در بحرين را محكوم كردند و از مسئولان اين رژيم خواستند كه زندانيان را آزاد كنند و به بررسي موضوع شكنجه بپردازند و به دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر در بحرين اختيارات كامل بدهند.

باقر درويش چهارشنبه شب در گفتگو با شبكه العالم با اشاره به بيانيه صادره از سوي كشورهاي عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل كه در آن از نقض حقوق بشر در بحرين سخن گفته شده است ، افزود اين سومين باري است كه چنين بيانيه اي درباره بحرين صادر مي شود.

وي افزود: قرار است نشستي ديگر ماه سپتامبر آينده براي بررسي موضوع بحرين به شكل گسترده تر در ژنو سوئيس برگزار شود تا نهادهاي فعال در زمينه حقوق بشر در اين نشست، چهره اي درست و واقعي از وضعيت حقوق بشر در بحرين را ارائه كنند تا مسئولان آل خليفه براي توقف تجاوزهاي خود ضد شهروندان بحريني تحت فشار قرار گيرند.

باقر تصریح کرد كه حکام آل خليفه با اين ادعا كه در جهت همكاري با كميسارياي عالي حقوق بشر به منظور گشودن دفتري براي همكاري فني همكاري مي كنند، درصدد فريب دادن افكار عمومي و جامعه بين الملل هستند.

درويش تصريح كرد مقررات بين المللي مسئولان رژيم آل خليفه را به مجموعه اي راه كارهاي نظارتي ملزم مي كند تا درصورت وجود اراده لازم، اقداماتي از جمله گشايش دفتر كميسارياي عالي حقوق بشر را انجام دهند و به مخبران سازمان ملل اجازه سفر به بحرين را بدهند و بحرين مجبور شود به پروتوكل اضافي توافقنامه شكنجه و پيوستن به توافقنامه رم درخصوص دادگاه بين المللي كيفري و ديگر توافقنامه ها بپيوندد.

tt-11-16:05
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها