بسیج عشایر دیالی برای همکاری با ارتش عراق

بسیج عشایر دیالی برای همکاری با ارتش عراق
پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 - 12:36

مردم و عشایر استان دیالی در شمال شرق عراق، با تأکید بر ضرورت حفظ امنیت کشورشان، آمادگی خودشان را برای مقابله با گروههای تروریستی که اخیرا باعث ناآرامی در استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین شده اند، اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عدنان غضبان الملا جواد" از شیوخ عشایر دیالی در این باره گفت: عشایر دیالی برای مقابله با هر گونه حمله و اقدام تروریستی متحد شده اند و گردان هایی را برای کمک به ارتش برای مقابله با تروریست ها تشکیل می دهند.
شیخ "خوام مطنی" نیز از عشایر عراق، خواست با کنار گذاشتن اختلافات، با یکدیگر متحد شوند. زیرا به باور وی کشور در خطر است.
شیخ "یوسف کامل" از دیگر سران عشایر دیالی گفت: دیالی، خط قرمز ماست و عشایر الخالص، شهربان و بلدروز در همه مناطق حضور دارند و ورود داعش به استان ما غیر ممکن است.
در این راستا، نیروهای امنیتی و افراد عشایر عراق، اقدام به تشکیل پست های بازرسی مشترک در مناطق مختلف دیالی نموده و با نظارت یگان های اداری استان، سلاح مناسب را در اختیار نیروهای عشایری قرار داده اند.
"عدی الخدران" فرماندار الخالص در این باره گفت: نقاط مشترکی برای دفاع از مرزهای طولانی شهرستان خالص تشکیل شده و فرماندهی پلیس استان دیالی، سلاح مناسب سبک و سنگین در اختیار این عشایر قرار داده است.
ناظران بر این باورند که در کنار فراخوان نوری المالکی نخست وزیر عراق برای مقابله عشایر عراق با تروریست های داعش، احساس این عشایر مبنی بر ضرورت وحدت در مقابل حملات تروریستی فراگیر باعث شده است، تا آنها به همراه نیروهای امنیتی و نظامی برای دفاع از استان دیالی به حالت آماده باش دربیایند.

پربیننده ترین خبرها