گزارش العالم از آمادگی کرکوک برای مقابله با داعش

چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 20:11

مقامات استانی و فرماندهان نظامی استان کرکوک در شمال عراق،برای تامین نیازهای آوارگان استان نینوا و جلوگیری از نفوذ داعش به کرکوک در حال آماده‌باش به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، شهر موصل در شمال غرب شهر کرکوک واقع است و ناامنی شهر موصل و کوچ صدها خانواده از این شهرباعث شده که مسئولان امنیتی و عشایر کرکوک برای جلوگیری از گسترش ناامنی به این شهر تدابیری را از جمله منع آمد و شد تا اطلاع ثانوی اتخاذ کنند.

"حسن توران" رئیس شورای استان کرکوک امروز چهارشنبه اعلام کرد: شورای استان کرکوک نشستی را با حضور فرماندهان امنیتی این استان برای بررسی سطح آمادگی نیروهای امنیتی برگزار کرد. 

"ریبوار طالبانی" معاون رئیس شورای استان کرکوک نیز گفت: مسئولان کرکوک آماده پذیرفتن خانواده های آواره استان نینوا هستند.

همچنین عشایر استان نینوا آمادگی خود را برای همکاری با ارتش برای سرکوب نیروهای گروه تروریستی داعش اعلام کرده اند.

"جوامیر محمد" رئیس کمیته امور عشایر استان نینوا نیز گفت: رؤسای احزاب و تشکّل های سیاسی با هم متحد نیستند و درخصوص پایان دادن به مشکلات عراق با یکدیگر به توافق نمی رسند و درخواست ما از این گروه ها اینست که برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشورشان اختلافات خود را کنار بگذارند و با همدیگر همکاری کنند.

"مصطفی نزار" کارشناس سیاسی عراقی نیز در مصاحبه شبکه خبری العالم گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که فرماندهان نظامی استان کرکوک عملیاتی را برای منهدم کردن مواضع گروه های تروریستی برای جلوگیری از نفوذ آنها به این استان خصوصاٌ شهر کرکوک آغاز کرده اند. 

11-11:35

پربیننده ترین خبرها