نفوذ داعش به استان دیالی تکذیب شد

نفوذ داعش به استان دیالی تکذیب شد
پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 - 13:05

رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی اعلام کرد نیروهای داعش نتوانسته اند به استان دیالی که دروازه شرقی بغداد است نفوذ کنند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صادق الحسینی" گفت: بخاطر قدرت و آمادگی نیروهای امنیتی عراق، نیروهای داعش نتوانسته اند به استان دیالی که دروازه شرقی بغداد است نفوذ کنند و تجهیزات نظامی زیادی شامل زره پوش و جنگنده برای مواجهه با هرگونه حادثه طی چند ساعت گذشته از بغداد به مناطق مشخصی از دیالی رسیده است.
الحسینی در گفتگو با شبکه "سومریه نیوز" خاطرنشان کرد: انتظار می رود بین نیروهای امنیتی و داعش در نزدیکی منطقه العظیم در 60 کیلومتری شمال بعقوبه، در گیری مهمی روی دهد و نیروهای امنیتی تمامی تدابیر پیشگیرانه لازم را برای مقابله با هر حادثه اتخاذ کرده‌اند.
الحسینی تأکید کرد: هزاران نفر از عشایر برای حمایت از نهادهای امنیتی در مناطق مختلف دیالی مستقر شده اند و اراده و روحیه بالایی برای رویارویی با مهمترین خطر که وحدت ملی عراق را تهدید می کند، وجود دارد.
پیش از این برخی منابع مدعی شده بودند که عناصر داعش کنترل منطقه سلیمان بیک در استان صلاح الدین را که نزدیک منطقه العظیم در مرزهای اداری استان دیالی است، به دست گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها