تاکید مالکی برمبارزه با تروریسم و وحدت شیعه و سنی

تاکید مالکی برمبارزه با تروریسم و وحدت شیعه و سنی
شنبه 24 خرداد 1393 - 18:01

نخست وزیر عراق تاکید کرد که رخدادهای اخیر این کشور و نفوذ گروهک داعش، به دلیل کمبود سلاح نبوده، بلکه نتیجۀ توطئه و تبانی طرف‌های معلوم الحال است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی امروز، شنبه، ضمن تهدید کسانی که موقعیت های خود را ترک کرده و شهرهای عراق را به دست تروریست ها سپرده اند، خطاب به عناصر داعش گفت: چند ساعتی بیشتر نخواهد گذشت که گروه های داوطلب به سراغ شما می آیند.

وی در ادامه با تاکید بر این که مراجع عظام و علمای اهل تسنن در حمایت از کشور و مردم فتوا صادر کرده اند؛ خطاب به ملت عراق گفت: به حرف کسانی که قصد تفرقه افکنی میان اهل تسنن و تشیع را دارند، گوش ندهید.

مالکی افزود: همه دنیا برای مبارزه با گروهک داعش به صف ما عراقی ها پیوسته اند و ما از کنار حرم عسکریین (ع) جنگ با تروریسم را آغاز خواهیم کرد.

پیش از این نیز نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور تاکید کرده بود که اگر تفکیری ها و داعش به این جنگ پوشش طایفه ای و مذهبی بدهند ما به آن پوشش ملی و میهنی می دهیم و همگی در این مبارزه شرکت خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که موضع واحد سیاستمداران عراقی و لبیک مردم عراق به فتوای مراجع دینی نشانگر اتحاد عراقی هاست.

دفتر مالکی پیش تر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نخست وزیر، عصر جمعه برای آگاهی از آخرین تحولات استان صلاح الدین و اطمینان از بهبود روند زندگی مردم این منطقه، در نشست فرماندهان عملیات این استان شرکت کرده است.

مالکی همچنین حفظ امنیت و ثبات و سلامت شهروندان این استان و مبارزه با تروریسم و برخورداری از بالاترین درجات هوشیاری را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها