گزارش العالم از آزادسازی دو منطقه در حومه تکریت +ویدیو

شنبه 24 خرداد 1393 - 22:58

موصل، العالم - ارتش عراق با اجرای عملیات موفقیت‌آمیز، مناطق الضلوعیه و الاسحاقی در استان موصل را از اشغال عناصر تروریست‌ داعش آزاد کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه العالم از بغداد، مرحلۀ دوم ِ مقابله با عناصر داعش در موصل آغاز شده است. این عملیات سه مرحله ای با جلوگیری از گسترش پیامدهای ناکامی بزرگ در موصل آغاز و سپس با مستقر کردن نیروهای ارتش عراق در منطقه ادامه یافت و در مرحله سوم با پاتکی کوبنده به پایان خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، پشتیبانی مراجع تقلید و لبیک گسترده مردم و پوشیدن لباس رزم برای یاری ارتش عراق، سبب تسریع مراحل مختلف ملیات و آزادی مناطق نزدیک به موصل شده است.

در این عملیات نیروهای امنیتی از سمت چپ، وارد موصل شده و مناطقی را آزاد کردند و در حال حاضر، درگیری ها برای پاکسازی بقیه مناطق از عناصر داعش در جریان است.

هم اکنون مناطق الضلوعیه و الاسحاقی از اشغال عناصر داعش آزاد شده و ارتش در حال برقراری امنیت در این مناطق است. مرزهای مدنظر ارتش عراق برای این عملیات، به مرزهای شهر موصل محدود شد، البته روستاهایی کوچک و بایر در تکریت، در اشغال داعش قرار دارند که از چندان تاثیر راهبردی برخوردار نیستند.

خبرنگار شبکه العالم با تاکید بر این که ارتش پیامدهای حمله داعش به موصل را به حد اقل رسانده، خاطر نشان کرد: گروه هایی که امیدوار بودند از این حمله به دستاوردهای سیاسی برسند، احتمالا مایوس خواهند شد. اسامه النجیفی، رییس مجلس عراق، دیروز خواسته بود که به مهاجمان حق داده شود، اما واکنش فوری ارتش عراق، او را در برابر ناکامی بزرگ قرار داد.

النجیفی امیدوار بود که سقوط شهرها ادامه یابد و او بتواند مطالباتی را مطرح کند تا زمینه برآوردن خواسته هایش فراهم شود اما مواضع قاطعانه دولت و نخست وزیر و قاطعیتی که در آزاد کردن شهر موصل در دستور کار قرار دادند، اوضاع را به حال اول خود برگرداند.

حمایت گسترده مردم از ارتش و داوطلب شدن آنان برای مبارزه با داعش، زمینه را برای بازیابی جایگاه و قدرت دولت فراهم کرد. منابع امنیتی و نظامی تاکید کردند که نیروهای داوطلب، به صورت دسته های مختلف، به حمایت شهرها و جلوگیری از تحرکات داخلی بعثی ها و گروه های نقشبندیه در شهرها مبادرت کرده اند و شماری نیز با ارتش عراق همراه خواهند شد، گروه سومی نیز به عنوان نیروهای پشتیبانی، برای حمله ارتش عراق به موصل به کار گرفته خواهند شد.
14-12:10
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها