عملیات گسترده پاکسازی عراق از تروریستها آغاز شد

عملیات گسترده پاکسازی عراق از تروریستها آغاز شد
يکشنبه 25 خرداد 1393 - 10:29

عملیات گسترده نیروهای مسلح عراق با همراهی نیروهای مردمی و عشایر برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از عناصر تروریستی آغاز شد و در جریان آن شماری از تروریست ها تاکنون کشته یا زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از کشته شدن چند تن از فرماندهان مهم گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در حمله هوایی در استان نینوا خبر داد که چندین مجرم سابقه دار از جمله کشته شدگان هستند.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم در گفت وگو با پایگاه خبری السومریه نیوز تصریح کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم با هماهنگی نیروی هوایی، پناهگاه بزرگ فرماندهان حزب جنایتکار بعث و عناصر داعش در استان نینوا را منهدم کرد که بر اثر آن، تعداد زیادی از این عناصر کشته شدند.

وی افزود: دو جنایتکار به نامهای عبدالواحد شنان آل رباط و هاشم الجماسی در بین کشته شدگان هستند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که در حملات هوایی در استان نینوا و صلاح الدین تعداد زیادی از عناصر مسلح داعش کشته و شماری از خودروهای مجهز به تیربار آنها منهدم شد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه خود خاطرنشان کرد: به دنبال عملیات روزانه نیروی هوایی ارتش در نینوا و صلاح الدین و سامرا، نیروی هوایی با هواپیماهای جنگی MI35 پناهگاه های تروریست ها را هدف حملات کوبنده خود قرار داد.

در این بیانیه آمده است: این حملات بر اساس اطلاعات دقیق کسب شده انجام شد و بر اثر آن تعداد زیادی از عناصر مسلح داعش کشته و شمار زیادی از خودروهای مجهز به تیربار آنها که در عملیات تروریستی استفاده می شد، منهدم گردید.

صادق الحسینی رییس کمیته امنیتی شورای استان دیالی نیز تصریح کرد که در درگیری در منطقه السعدیه، 10 نفر از عناصر مسلح داعش کشته و 4 خودروی آنها منهدم شد.

عدنان التمیمی، رییس شورای شهر در شهرستان المقدادیه هم در گفت وگو با السومریه نیوز خاطرنشان کرد: نیروهای مشترک پلیس، ارتش و عشایر شنبه شب در درگیری در اطراف روستای بلور در شرق شهرستان المقدادیه در شمال شرق بعقوبه، 3 نفر از نیروهای داعش را به هلاکت رساندند.

التمیمی افزود: اوضاع امنیتی شهرستان المقدادیه با ثبات است.

درهمین حال، شیخ سامی المسعودی نایب رییس اداره اوقاف شیعه عراق، از حمله تروریستی عناصر گروه داعش و کشته شدن 12 نفر از محافظانش در درگیری مسلحانه با این گروه در جنوب شرق تکریت خبر داد. در این درگیری چند نفر از عناصر داعش نیز کشته شدند.

فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه هم گفت: 4 نفر از نیروهای داعش که تابعیت سوریه داشتند در غرب الرمادی دستگیر شدند.

سرلشکر ضیا کاظم، فرمانده عملیات الجزیره درعراق نیز در گفت وگو با السومریه نیوز اعلام کرد: نیروهای امنیتی شنبه شب در عملیات یورش و بازرسی خود در روستای الباخوز از توابع شهرستان القائم در 350 کیلومتری غرب الرمادی، چهار نفر از عناصر داعش را که تابعیت سوری داشتند دستگیر کردند.

درهمین حال، مدیر منطقه السعدیه در استان دیالی اعلام کرد که چهار نفر از عناصر داعش در درگیری مسلحانه در شمال شرق بعقوبه کشته شدند. در میان کشته شدگان یکی از فرماندهان برجسته سوری وجود داشت.

احمد الزرکوشی مدیر منطقه السعدیه در گفت وگو با السومریه نیوز خاطرنشان کرد: در جریان عملیات پاکسازی در اطراف منطقه السعدیه در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، درگیری بین نیروهای امنیتی و گروهک تروریستی داعش روی داد که در پی آن چهار نفر از عناصر داعش کشته شدند.

الزرکوشی افزود: درگیری ها کماکان ادامه دارد و نیروهای امنیتی در حال پیشروی هستند.

رئیس پلیس استان دیالی نیز روز شنبه از کشته شدن مفتی داعش و پنج نفر از همراهانش در عملیاتی امنیتی در شمال شرق بعقوبه خبر داده بود.

سرلشکر جمیل الشمری رییس پلیس دیالی در گفت وگو با السومریه نیوز تصریح کرد: نیروهای "سوات" با یورش به منطقه حوض حمرین در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، مفتی داعش را که تابعیت یک کشور عربی داشت، به همراه 3 نفر از معاونان و 2 نفر از محافظانش در شمال شرق بعقوبه به هلاکت رساندند.

الشمری افزود: این عملیات بر اساس اطلاعات داده شده توسط اهالی منطقه صورت گرفت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها