اتهام نماینده عراقی به نیروهای پیشمرگه و بارزانی

اتهام نماینده عراقی به نیروهای پیشمرگه و بارزانی
يکشنبه 25 خرداد 1393 - 12:24

نماینده ائتلاف دولت قانون درپارلمان عراق نیروهای پیشمرگه کرد را به اغفال نیروهای مسلح عراق و مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان این کشور را به توطئه علیه ارتش متهم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، احسان العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را نوری المالکی نخست وزیر عراق برعهده دارد، گفت: نیروهای پیشمرگه خود را به ظاهر دوست نشان می دهند ولی در عمل به اغفال نیروهای عراقی می پردازند.

این نماینده پارلمان عراق در برنامه ای که شبکه تلویزیونی السومریه پخش کرد، افزود: نیروهای پیشمرگه نیروهای عراقی را اغفال کردند. آنها با وجود این که خود را دوست نیروهای عراقی نشان دادند اما ضد آنها سلاح به دست گرفتند. وی همچنین رییس منطقه کردستان عراق را به توطئه علیه ارتش متهم کرد.

العوادی افزود: بیرون راندن گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از این مناطق خیلی آسان است زیرا تعداد آنها زیاد نیست و جنگ بیشتر جنگ رسانه ای است تا جنگ در میدان نبرد.

وی ادامه داد: در این مناطق نیروهای وابسته به عربستان حضور دارند و به طور خبیثانه ای قصد پایین آوردن روحیه نیروهای امنیتی عراق دارند اما ناکام مانده اند.

بعد از تسلط عناصر مسلح داعش بر استان نینوا و پیشروی به سمت استان صلاح الدین و تسلط بر برخی مناطق آن، نوری المالکی نخست وزیر عراق، به خاطر نا امنی ایجاد شده، روز سه شنبه 20 خرداد ماه (دهم ژوئن) در این کشور حالت آماده باش اعلام کرد.

ارتش عراق به همراه نیروهای عشایر و سایر نیروهای مردمی از آن زمان تاکنون ضربات سنگینی به عناصر گروه داعش وارد کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها