حرکت هزاران داوطلب مبارزه با داعش به موصل+ فیلم

يکشنبه 25 خرداد 1393 - 12:33

حرکت داوطلبانه مردم به ویژه جوانان در استان بصره در جنوب عراق برای پیوستن به ارتش و شرکت در جنگ علیه گروه های تروریستی کماکان ادامه دارد و و هزاران داوطلب در قالب کاروان های بزرگ به همراه نیروهای عراقی به سمت موصل حرکت کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العالم، به دنبال اعلام جهاد کفائی از سوی مرجعیت دینی عراق و دعوت به حمل سلاح برای دفاع از سرزمین و مقدسات، مردم به ویژه جوانان همچنان برای دفاع از شهرهای عراق که به دست گروه های تروریستی افتاده است، داوطلب می شوند.

صباح المالکی شیخ قبیله بنی مالک در جنوب عراق در حضور جمعیتی انبوه گفت: اعلام می کنیم که ما همراه با نیروهای شجاع مسلح عراق و گوش به فرمان مرجعیت حکیم هستیم.

محی الغانم نماینده اداره اوقاف اهل سنت در منطقه جنوبی خاطرنشان کرد که توطئه ای علیه کل عراق در جریان است و باید با هوشیاری کامل و تمام قوا در مقابل آن بایستیم.

هزاران نفر از داوطلبان عشایر در جنوب عراق در قالب کاروانهایی بزرگ همراه با نیروهای مرزبانی عراق به سمت شهر موصل حرکت کرده اند، به طوری که به خاطر تعداد زیاد داوطلبان، حکومت محلی ناچار شده است تعداد مراکز ثبت نام داوطلبان را افزایش دهد.

ضرغام صباح محسن یکی از داوطلبان به شبکه العالم گفت: برای اجابت ندای مرجعیت آگاه، امروز عشایر برای یاری نیروهای مسلح به پا خاسته اند. ما با تمام امکانات از جمله سلاح عشایر، آمادگی خود را برای مبارزه اعلام می کنیم.

برپایه این گزارش، به دلیل حمایت عربستان سعودی از گروه های تروریستی در عراق، با نصب پوسترهایی در خیابان های شهر از مردم خواسته شده است تصمیم شورای استان بصره برای تحریم کالاهای سعودی را اجرا کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها