ارتش عراق کمربند امنیتی بغداد را تقویت کرد

يکشنبه 25 خرداد 1393 - 21:43

فرماندهی عملیات بغداد، در پی تحولات امنیتی استان های شمالی و غربی کشور،کمربند امنیتی استان را تقویت کرد تا امنیت پایتخت در برابر هرگونه رویداد احتمالی تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،حفاظت از بغداد را 2 لشکر و 6 تیپ به عهده دارند که از واحدهای ویژه ارتش عراق به حساب می‌آیند.

در حالی که بسیج نیروهای نظامی و مردمی برای عملیات پاکسازی استان نینوا از تروریست های داعش ادامه دارد، نخست وزیر عراق به سامرا سفر کرد.

"نوری مالکی" برخی سران سیاسی را که دستور عقب نشینی نیروهای ارتش در مقابل حمله داعش صادر کرده بودند، به طراحی توطئه سقوط موصل متهم کرد.

مالکی تاکید کرد که نیروهای امنیتی نبرد سرنوشت سازی را در پاسخ به داعش رقم خواهند زد.

از سوی دیگر نیروهای مسلح عراقی تاکید کردند پس از پاکسازی الضلوعیه، الاسحاقی و بیجی، کنترل مناطق گسترده ای از استان صلاح الدین را در اختیار گرفته اند.

این در حالی است که حرکت نیروهای مسلح ارتش به سمت استان نینوا برای آغاز عملیات پاکسازی این استان از تروریست های داعش ادامه دارد.

ارتش از تهیه "طرح قدرتمند امنیتی" سخن می گویند که تروریست ها را مبهوت خواهد کرد.

"قاسم عطا"، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت: همچنان یگان های امنیتی منسجمی در استان نینوا وجود دارند و در برخی مناطق این استان نیز مراکزی برای سازماندهی مجدد یگان های عقب نشسته وجود دارد.

قاسم عطا همچنین از همراهی عشایر نینوا با ارتش برای مقابله با داعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، مراجعه صدها هزار عراقی به مراکز بسیج مردمی برای اعزام به مناطق درگیری با تروریست ها ادامه دارد. شمار مردم داوطلب بویژه بعد از فتوای آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق برای دفاع از خاک عراق، افزایش یافته است.

پدری که برای اعزام فرزندش به یکی از مراکز ثبت نام داوطلبان آمده بود، به خبرنگار العالم گفت: درخواست آیت الله سیستانی را لبیک گفتیم وپسرم آمده است تا داوطلب شود.

"ماجد حمید العبودی" فرزند این شخص که برای اعزام به مناطق محل درگیری با داعش ثبت نام کرده است، اظهار داشت: آمده ام تا برای دفاع از وطنم داوطلب شوم و تفاوتی میان سنی، شیعه و مسیحی نیست و همه برادران من هستند.

همچنین فرماندهی عملیات بغداد، در پی تحولات امنیتی استان های شمالی و غربی عراق، به تقویت نیروهایش در اطراف کمربند امنیتی بغداد شتافته است تا امنیت پایتخت در برابر هر گونه رویداد احتمالی ناشی از تحرکات تروریست ها تامین شود.

15-11:32

پربیننده ترین خبرها