مالکی: نیازی به اعلام وضعیت فوق‌العاده نیست

مالکی: نیازی به اعلام وضعیت فوق‌العاده نیست
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 12:03

نخست وزیر عراق با قدردانی از شبکه‌هایی که گستردگی توطئه ضد این کشور را درک کرده و از عراق حمایت کردند، تأکید کرد که این کشور نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده ندارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" در بازدید از مقر تیپ 17 ارتش در جنوب بغداد گفت: قانون امنیت ملی در حال اجرا است و ما به چیزی تحت عنوان اعلام وضعیت فوق العاده نیازی نداریم.
وی با تأکید بر ضرورت پایبندی همه طرفها به قانون اساسی، افزود: حاکمیت، امنیت و وحدت عراق خط قرمز است و اجازه نمی دهیم به این خط قرمز تعرض شود.
مالکی اظهار داشت: این توطئه سیاه که در موصل طرح ریزی شد، باید با خون خائن‌ها پاک شود.
نخست وزیر عراق گفت: وضعیت نینوا ادامه نخواهد یافت و دریایی از مردان به سوی این منطقه برای پایان دادن به این اوضاع  روانه خواهد شد.
نوری مالکی تأکید کرد: اکنون مشخص شده است که این توطئه در چه کشورهایی طرح ریزی شده، و سیاستمداران و افسران خائن را شناختیم؛ ما این موضوع را فاش خواهیم کرد و برای پاکسازی عراق از آنها تلاش می کنیم.
مالکی خاطرنشان کرد: فتوای جهاد کفایی به معنای آن است که ما به جهاد پایبندیم، و کسانی که مواضع طایفه گرایانه دارند مدعی هستند که این فتوا ضد اهل تسنن است .. این درحالی است که فتوای مرجعیت برای اتحاد و نجات عراق است.
مالکی گفت: رسانه‌های کثیف که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شوند در حال دروغ پراکنی هستند و برخی از آنها اینگونه تبلیغات می‌کنند که فرایند سیاسی در عراق به پایان رسیده است.
وی افزود: موصل سقوط نکرده است، بلکه این سیاستمداران مزدور هستند که ساقط و رسوا شده‌اند.
مالکی تأکید کرد: جنگ ما ضد تروریسم طولانی است .. در موصل هیچ‌کس توقع نداشت سربازان یا افسرانی سلاح خود را زمین بگذارند.
وی هشدار داد: همه کسانی که سلاح خود را زمین گذاشتند با مجازاتهایی تا حد اعدام مواجه خواهند شد.
نخست وزیر عراق از افسران و سربازان خواست هر کسی را که در وظیفه خود کوتاهی می کند دستگیر کنند.
مالکی همچنین از رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای که گستردگی توطئه را درک کرده و در کنار عراق ایستادند قدردانی و تمجید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها