تصاویر هوایی از بمباران مواضع داعش در عراق

سه شنبه 27 خرداد 1393 - 09:25

خبرنگار شبکه العالم از عراق گزارش داد، عملیات ارتش این کشور در استان های نینوا، صلاح الدین و دیالی همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که نیروهای ارتش توانستند 50 خودروی عناصر گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) را بعد از نبردهای سنگین در منطقه تلعفر در شمال استان نینوا منهدم کنند.

فرماندهی عملیات دجله در عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند بیش از 20 فرد مسلح را در شمال و شرق استان دیالی به هلاکت رسانده و سه خودروی آنها را منهدم کنند.

"قاسم عطا" سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار داشت: نیروهای امنیتی توانستند ابتکارعمل را بار دیگر به دست بگیرند و هماهنگی دائم و خوبی بین نیروها وجود دارد، و فرماندهان نیروی ارتش حمایت و پشتیبانی مستقیم از یگان های زمینی به عمل می آورند، و حمایت مردمی گسترده ای از ارتش وجود دارد.
وی افزود: برخی از روستاها و مناطق استان صلاح الدین بازپس گرفته شده است.
سازمان امنیت ملی عراق برای جذب شمار زیاد افراد داوطلب برای پیوستن به صفوف ارتش و مبارزه با گروه داعش اداره بسیج مردمی را برای ساماندهی آنها به منظور پیوستن به صفوف نیروهای مسلح عراق تشکیل داد و تاکید کرد که این افراد هسته اولیه "ارتش ذخیره" به منظور مقابله با چالش های کنونی تشکیل خواهند داد.
"فالح الفیاض" مشاور امنیت ملی عراق در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما اسامی داوطلبان را ثبت و آنها را بسیج و سازماندهی می کنیم تا به میدان های نبرد اعزام کنیم اما باید به این اداره فرصت و مجال لازم را به منظور هماهنگی با استانها داد.
وی افزود: امیدواریم که استانداران و شوراهای محلی ایفای نقش کنند و کمیته بسیج مردمی در هر استان مسؤول آموزش و آماده کردن جنگجویان داوطلب است.
گزارش‌های نظامی حاکی است باندهای تکفیری متشکل از گروه داعش و هسته‌های حزب بعث منحل شده بعد از متحمل شدن ضربات سنگین از نیروی هوایی ارتش عراق در چندین منطقه، عقب نشینی از برخی مواضع خود را آغاز کرده اند.

برخی محافل سیاسی می‌گویند که عراق با توطئه ای منطقه ای و بین المللی به هدف تجزیه این کشور به بخش‌های ضعیف جدا از هم روبرو است، اما فتوای مرجعیت دینی و تصمیمات سیاسی قاطع و تعیین کننده مانع از اجرایی شدن این توطئه خواهد شد.
MKH-16-07:33

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها