اتهام دولت قانون به کردستان عراق درباره سقوط نینوا

اتهام دولت قانون به کردستان عراق درباره سقوط نینوا
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 11:52

یکی از اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون، دولت محلی منطقه کردستان عراق را به مشارکت در توطئه سقوط استان نینوا و اشغال مناطق مورد مناقشه در شمال این کشور متهم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حنان الفتلاوی" تأکید کرد: اقدام دولت محلی منطقه کردستان عراق تاسف بار و شرم آور است؛ و این دولت بخشی از توطئه طراحی شده علیه کشور است چرا که به همه افسران و سربازان کرد در ارتش و پلیس دستور عقب نشینی و رها کردن سلاح های خود و سرقت تجهیزات ارتش عراق را داد.
الفتلاوی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: دولت محلی منطقه کردستان عراق پس از آن به اشغال مناطق مورد مناقشه اعم از داخل یا خارج از استان کرکوک - بدون در نظر گرفتن مفاد قانون اساسی و قانون عراق- دست زد.
 

حنان الفتلاوي

الفتلاوی خاطرنشان کرد: دولت محلی منطقه کردستان عراق سران حزب بعث و مجرمان تروریستی مورد پیگرد مثل علی حاتم سلیمان و عزت الدوری را پناه داده است، و این افراد بین اربیل، یمن و قطر بدون هیچ مشکلی تردد می کند.
وی دولت مرکزی عراق را مسؤول محاکمه همه توطئه گران علیه حاکمیت عراق دانست و گفت؛ باید آنها به اتهام خیانت به کشور محاکمه شوند، و نباید از محاکمه آنها به علل سیاسی یا دخالت یک طرف بین المللی صرف نظر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها