پرواز F18 آمریکایی بر فراز عراق

پرواز  F18 آمریکایی بر فراز عراق
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 15:25

منابع آگاه در پنتاگون تایید کردند پروازهای " نظارتی" هواپیماهای جنگنده آمریکایی بر فراز آسمان عراق آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در پنتاگون به خبرگزاری آمریکایی فاکس نیوز گفتند: هواپیماهای F18  آمریکایی از ناو هواپیمابر "یواس اس جورج اچ دابلیو بوش" مستقر در خلیج فارس به پرواز درآمده و بر فراز آسمان عراق گشتزنی"نظارتی" را آغاز کرده اند.

به گفته این منابع، اوباما مجوز پروازهای نظارتی هواپیماهای عادی و بدون سرنشین را بر فراز عراق صادر کرده است، ولی F18 با وجود آنکه در حال ماموریت نظارتی است در واقع هواپیمای هجومی به شمار می آید.

به گفته کاخ سفید اوباما پس از دیدار روز گذشته با اعضای کنگره آمریکا، گزینه های چگونگی افزایش کمک های امنیتی به دولت عراق در مبارزه علیه داعش را بررسی می کند اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

"مارتن دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست اخیر مجلس سنا گفته است: دولت عراق برای مقابله با عناصر افراطی گروه داعش درخواست حمایت هوایی کرده است.
سایت عراقی "سومریه نیوز" نوشت: دمپسی در اظهارات خود اشاره‌ای به زمان این درخواست عراق نکرده است.
دمپسی درپاسخ به این سؤال که آیا واشنگتن باید به این درخواست پاسخ دهد، به صورت غیر مستقیم اظهار داشت: منافع امنیت ملی ما مقابله با "دولت اسلامی در عراق و شام" (گروه تروریستی داعش) در هر نقطه است.
"هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق نیز در جده گفته است، بغداد از واشنگتن درخواست کرده که عناصر مسلح را هدف حمله هوایی قرار دهد.
به گفته ناظران و کارشناسان، مسؤولان عراقی با توجه به بسیج میلیونی مردم این کشور پس از فتوای مرجعیت برای مقابله با گروه‌های مسلح و تروریستی، باید بیش از پیش بر اتحاد و همدلی مردم در مبارزه با تروریسم تکیه کنند؛ چرا که تجربه دخالتهای قبلی آمریکا در پاکستان، افغانستان و عراق بسیار تلخ است؛ تجربه ای که یکی از دلایل اصلی گسترش تروریسم در منطقه به شمار می‌آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها