آیا آمریکا به مواضع داعش حمله می‌کند؟

آیا آمریکا به مواضع داعش حمله می‌کند؟
چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 22:47

درحالی که عراق خواستار حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش شده است، نیویورک تایمز می‌نویسد: اوباما حملات محدودی علیه مواضع داعش را مد نظر دارد، اما این تصمیم تاکنون اتخاذ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در عربستان سعودی به خبرنگاران گفت: عراق طبق توافق امنیتی دوجانبه با آمریکا از واشنگتن درخواست حمله هوایی به مواضع گروه های تروریستی در این کشور را کرده است.

هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق برای شرکت در نشست وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وارد جده شد و با "مقرن بن عبدالعزیز آل سعود"، جانشین ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

زیباری در جده در پاسخ به خبرنگاران از درخواست این کشور برای حملات هوایی آمریکا به مواضع تروریست ها خبر داد. اگرچه قبلا نیز رسانه ها به صورت غیر رسمی این خبر را اعلام کرده بودند، اما امروز مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به تحولات جاری در کشور عراق گفت که دولت این کشوراز نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با عناصر گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش درخواست کمک کرده است.

به گزارش رسانه های عراقی، این کشور پیش از این از واشنگتن درخواست چندین فروند پهباد کرده بود.

در حالی که چاک هگل وزیر دفاع آمریکا حوادث عراق را تهدیدی برای منافع خارجی آمریکا دانسته است، سناتور هری رید رئیس اکثریت دموکرات ها در سنای آمریکا با دخالت نظامی این کشور در عراق مخالفت کرد و گفت: به نفع آمریکا نیست تا در "جنگ داخلی" عراق دخالت کند.

اظهارات سناتور دموکرات در حالی بیان می شود که وی به همراه دیگر رهبران کنگره آمریکا قرار است با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره پاسخ این کشور به حملات تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق دیدار و گفتگو کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم در مطلبی با اشاره به تحولات اخیر در عراق نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گزینه استفاده محدود از نیروی هوایی و هدف قرار دادن مواضعی مشخص از عناصر دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در عراق را مدنظر دارد.

از سوی دیگر "دایان فاینستاین" سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای کنگره آمریکا و "جان مک کین" سناتور کهنه کار آمریکایی، خواستار بمباران مواضع داعش شده اند.

پس از آغاز ناآرامی ها در عراق، پنتاگون دستور داد ناو هواپیما بر یو اس اس جورج اچ دابلیو بوش وارد خلیج فارس شود.

بحران عراق وارد نهمین روز خود شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها