آمادگی عراقیها در اطراف کرکوک برای نبرد با داعش + فیلم

پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 15:35

اهالی منطقه بشیر و تازه در جنوب غربی کرکوک که خود را برای مقابله با عناصر گروه های تکفیری بعثی آماده کرده اند، از دولت عراق درخواست پشتیبانی کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، درحالی که از مناطق اطراف کرکوک، کمک هایی به این مناطق ارسال می شود، داوطلبان برعزم خود برای پاکسازی تمام مناطق اطراف از وجود تروریست ها تاکید می کنند.

ضربات سنگینی که در دو شهر "سامرا" و "تکریت" به گروه های مسلح وارد شد، آنها را به عقب نشینی به سمت مناطق جنوب غربی کرکوک وادار کرده تا به منظور پراکنده کردن تمرکز ارتش عراق دست به گشایش جبهه های جدیدی بزنند. برای همین به روستای بشیر از توابع منطقه تازه خورماتو حمله کرده اند.

یکی از رزمندگان داوطلب در گفت و گو با خبرنگار العالم ضمن تاکید بر پایداری همه خانواده های مقاوم در بشیر اظهار داشت: ما از دولت می خواهیم با قدرت وارد عمل شود و عشایر جنوب تا شمال کشور هم در کنار ما باشند.

اهالی روستای بشیر و روستاهای مجاور آن و نیز اهالی تازه همگی برای دفاع از این روستا بسیج شده اند و تا زمان رسیدن پشتیبانی از سوی نیروهای پیشمرگه باید در این منطقه مقاومت کنند.

عشایر این مناطق نیز ارسال پشتیبانی های لجستیکی از سوی دولت مرکزی را خواستار شدند.

یکی از داوطلبان گفت: ما و خانواده هایمان تا آخرین نفس و تا پای مرگ ایستاده ایم و همراه دولت با تروریست ها مبارزه می کنیم.

شخص دیگری نیز اظهار داشت: ما اهالی طوز و بشیر آماده نبرد با داعش هستیم و از صبح در حال مبارزه ایم و برایشان یک گورجمعی خواهیم ساخت.

خبرنگار العالم در پایان گفت: دفاع از خاک میهن و پاسخگویی به ندای مرجعیت بزرگ ترین انگیزه دفاع قهرمانانه عراقی ها است. جوانانی که مرگ را به مبارزه طلبیده و آماده فدا کردن جان خود برای دفاع از خاک و ناموسشان هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها