درخواست عراق از انگلیس برای تجدیدنظر در بی بی سی

درخواست عراق از انگلیس برای تجدیدنظر در بی بی سی
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 20:24

معاون رئیس جمهوری عراق از دولت انگلیس خواست در سیاستهای شبکه بی بی سی تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خضیر الخزاعی" روز سه شنبه در دیدار "سایمون کولس" سفیر انگلیس در بغداد، با وی درباره تحولات امنیتی و سیاسی و راه های امنیتی میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.
وی در این دیدار از دولت انگلیس خواست که در سیاست شبکه بی بی سی این کشور که روشی غیر حرفه ای و جانبدارانه را درخصوص تحولات عراق اتخاذ کرده است، تجدید نظر کند.
از سوی دیگر سایت عراقی "سومریه نیوز به نقل از دفتر معاون رئیس جمهوری عراق نوشت: "خضیر الخزاعی" در دیدارهای جداگانه "بریت ماکورک" دستیار وزیر خارجه آمریکا و "استفان بیکرافت" سفیر آمریکا در بغداد، به بررسی آخرین تحولات امنیتی و سیاسی کشور پرداخت.
بر اساس این بیانیه، الخزاعی دردیدار مسؤولان آمریکایی، راه های همکاری برای مقابله با تروریسم و گروه های مسلح که امنیت عراق و منطقه را تهدید می کنند، بررسی کرد. وی از دولت آمریکا خواست همکاری خود را با عراق در نبرد با گروه های تروریستی گسترش دهد.
الخزاعی با بیان اینکه اوضاع کنونی عراق مستلزم همکاری مفید و سریع میان عراق و آمریکا و جهانیان برای مقابله با تروریسم و سرکوب آن به منظور حفظ امنیت و ثبات عراق و منطقه است، از رئیس جمهوری آمریکا خواست که درقبال موضع منفی برخی کشورها در امور عراق دخالت و موضع گیری کند.
الخزاعی تاکید کرد که ریاست جمهوری عراق به اجرای قانون پایبند است و در روزهای آتی پس از برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید، رایزنی با مسؤولان سیاسی به منظور دستیابی به توافق میان گروه های سیاسی برای تشکیل دولتی مقتدر را آغاز خواهد کرد.
"برت ماکورک" دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز برحمایت کشورش از عراق و توجه به امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها