اوباما: به عراق تفنگدار نمی‌فرستیم

اوباما: به عراق تفنگدار نمی‌فرستیم
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 23:20

رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه در سخنانی، از اعزام شماری از مستشاران آمریکایی برای آموزش نیروهای امنیتی عراق و ارزیابی اوضاع خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما اعزام نیروهای بیشتر در این شرایط را بدون تاثیردانست و گفت: باید پیش از اتخاذ هر گونه تدابیر، وضعیت عراق را به ثبات برسانیم. سران عراقی باید طرحی برای مشارکت اهل تسنن شیعه و کردها در دست داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق دارای حاکمیت است، گفت: این کشور باید در صورت حمله از خود دفاع کند و هم پیمانان آمریکا مانند اردن و کشورهای اروپایی و امریکا از سوی جهادگران  و پیکارجویان در معرض خطر هستند و به نفع ماست که منطقه، "بهشت" داعش و گروه های مشابه آن نباشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: به نفع آمریکاست که شاهد هیچگونه جنگ داخلی در عراق نباشیم که ثبات منطقه را متزلزل کند،  اما نیروهای پیاده نظام امریکا این بار برای جنگ به عراق اعزام نخواهند شد.

وی تاکید کرد: مردم عراق خود رهبران خود را انتخاب می کنند و هیچ راهکار نظامی در عراق وجود ندارد.

اوباما در بخشی از سخنان خود، از آمادگی واشنگتن برای اعزام 300 مستشار نظامی به عراق و هم چنین افزایش  حمایت از نیروهای عراقی خبر داد و افزود: داعش تهدیدی برای ملت عراق، منطقه و همچنین منافع امریکاست ونیروهای امنیتی عراق، امنیت کشور خود  را برقرار خواهند کرد.

اوباما تاکید کرد: پارلمان جدید عراق باید در اولین فرصت تشکیل شود و رهبران عراق نیز اختلافات خود را کنار بگذارند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها