سازمان حقوقی:

تروریستهای داعش نوزادان عراقی را سر می‌برند

تروریستهای داعش نوزادان عراقی را سر می‌برند
چهارشنبه 4 تير 1393 - 19:21

یک سازمان حقوقی با اشاره به جنایات تروریستهای داعش در عراق و بریدن سر نوزادان، تأکید کرد که این تروریستها از صحنه تجاوز به زنان مناطق بشیر و طوزخورماتو فیلم برداری کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان "کمپین مردمی و ملی برای گنجاندن انفجارهای عراق در لیست جنایات جمعی " (حشد) در گزارشی اعلام کرد: گروه‌های مسلح روزهای 12 و 13 ژوئن 2014 به روستای بشیر در جنوب شهر کرکوک و 4 روستای دیگر در شهر طوزخورماتو حمله کردند، و پس از درگیری با ارتش عراق این روستاها را به کنترل خود درآوردند .
حشد در گزارش خود افزود : گروه های مسلح جرایم و جنایاتی را در حق ساکنین بی گناه این روستاها مرتکب شدند که این جرایم و جنایات طبق کنوانسیون منع کشتار جمعی مصوب سال 1948 باید جنایات جمعی خوانده شود.
حشد خاطرنشان کرد: مردان روستاها به سوی طوزخورماتو فرار کردند، ولی زنان و کودکان نتوانستند فرار کنند و قربانی حملات گروه های تروریستی شدند.
گزارش حشد حاکی است: گروه‌های مسلح چند مرد و زن و دختر را پس از کشتن چند روز از تیرهای چراغ برق و منبع آب آویزان کردند که یک دختر 12 ساله در بین این افراد دیده می‌شد .
حشد در گزارش خود اعلام کرد: یکی از فجیع ترین جنایاتی که گروه های مسلح مرتکب شدند، این بود که به یک ساختمان مسکونی حمله کردند و همه ساکنان آن از جمله 5 کودک شیرخوار را سر بُریدند.
کمپین مردمی و ملی برای گنجاندن انفجارهای عرق در لیست جنایات جمعی اعلام کرد: افراد مسلح وحشیانه به زنان و دختران تجاوز کردند؛ و برخی از زنان و دختران به علت تجاوز وحشیانه جان خود را از دست دادند یا دچار بیماری روانی شدند .
گزارش حشد می افزاید : گروه‌های مسلح همچنین از صحنه تجاوز فیلمبرداری کردند و فیلم های تهیه شده را به خانواده های قربانیان دادند و به گفته یکی از مسؤولان محلی ؛ آمار دقیقی درباره تعداد قربانیان تجاوز جنسی گروه های مسلح در دست نیست زیرا خانواده ها به علت مسائل اجتماعی نمی توانند این رسوایی را فاش کنند.
حشد اعلام کرد : گروه های مسلح همچنین اموال و اثاثیه مردم را غارت کردند سپس منازل آنها را آتش زدند و 4 روستای ترکمن نشین را نیز سوزاندند. بیش از 15 هزار نفر به علت جرایم و جنایات داعش به مرکز استان کرکوک فرار کرده‌اند و هیچ امکاناتی در اختیار ندارند و برخی از آنها در زمین بایر و برخی دیگر نیز در مساجد، مدارس و مراکز دولتی به سر می برند .
حشد با درخواست از سازمان ملل متحد و دیوان بین المللی کیفری برای آغاز تحقیقات فوری درباره جرایم و جنایات گروه‌های مسلح اعلام کرد: سازمان ملل و دیوان بین المللی کیفری باید مشخص کنند که گروه های مسلح تسلیحات پیشرفته و مهمات خود را چگونه و از کجا تهیه کرده اند.
حشد افزود : جرایم و جنایاتی که گروه های مسلح هر روز در عراق مرتکب می شوند ، طبق مواد 6 و 7 اساسنامه دیوان بین المللی کیفری، جزء جنایات جمعی محسوب می شود .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها