خشنودی صهیونیستها از مواضع مسعود بارزانی

خشنودی صهیونیستها از مواضع مسعود بارزانی
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 10:23

کارشناسان صهیونیست مواضع "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق را که معتقد است،"زمان جدایی این منطقه از عراق و تشکیل کشور کردستان فرارسیده"، پیروزی راهبردی برای رژیم اسرائیل ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسعود بارزانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا گفت: ما مصمم به اعلام تشکیل کشور کردستان هستیم و نمی توانیم بلاتکلیف باقی بمانیم. زمان آن فرارسیده است که کُردها سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس منطقه کردستان عراق اوضاع این کشور را ناگوار خواند و مدعی شد که دولت مرکزی کنترل اوضاع را از دست داده است.

وی افزود: وقایع اخیر نشان داد که ملت کُرد باید از فرصت پیش آمده برای تعیین سرنوشت خود استفاده کند.

مسعود بارزانی پیش از دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در شهر اربیل در شمال عراق گفت: به جان کری خواهم گفت که ملت کردستان حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

به نوشته "عراق القانون"، کارشناسان سیاسی صهیونیست که تحولات عراق را پیگیری می کنند، گفتند: منطقه کردستان عراق با تصرف میادین نفتی استان کرکوک دستاورد بزرگی کسب کرد و همین امر برای اسرائیل یک پیروزی راهبردی محسوب می شود.

به گفته این کارشناسان، تسلط دولت محلی منطقه کردستان عراق بر میادین نفتی کرکوک، همچنین باعث تلاش بیشتر بارزانی برای اعلام تشکیل کشور کردستان خواهد شد و در این صورت، بخش عظیمی از طرح راهبردی اسرائیل برای تشکیل کشوری همپیمان در نزدیکی مرزهای بزرگترین دشمن خود یعنی ایران محقق خواهد شد.

این کارشناسان صهیونیست افزودند: در این صورت، ضربه سنگینی به ایران وارد خواهد شد و این کشور دیگر نمی تواند همه امکانات خود را برای حمایت از لبنان و غزه که امنیت اسرائیل را تهدید می کنند، به کار بگیرد.   

این مواضع درحالی مطرح می شود که اخیرا فاش شد سه محموله از نفت منطقه کردستان عراق از طریق بنادر ترکیه به مقصد فلسطین اشغالی بارگیری شده است. 

پربیننده ترین خبرها