بارزانی: آماده دفاع از کرکوک هستم !

بارزانی: آماده دفاع از کرکوک هستم !
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 19:50

درحالیکه پس از فتوای مرجعیت عراق تلاش مردم و نیروهای این کشور برای پاکسازی مناطق مختلف از وجود تروریستهای داعش همچنان ادامه دارد، رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد که برای دفاع از شهر "کرکوک" آماده برداشتن سلاح است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مسعود بارزانی" روز پنج شنبه در نشستی با نمایندگان احزاب سیاسی در کرکوک، از ساکنان این شهر به دلیل مبارزه برای مقابله با تروریستها قدردانی کرد.
پس از اشغال استان نینوا و چند منطقه استان صلاح الدین به دست عناصر داعش و باقیمانده‌های حزب منحل بعث و فدائیان صدام، کردستان عراق نیروهای "پیشمرگه" خود را به داخل شهر کرکوک فرستاد.
خبرگزاری "آناتولی" ترکیه به نقل از بارزانی نوشت: دوران بد گذشته در کرکوک دیگر سپری شده است، و ساکنان این شهر دوران سختی را تحمل کردند. آنان از سوی تروریستها هدف قرار گرفتند.
وی گفت: آینده این شهر بسیار بهتر از امروز خواهد بود و با بازگشت آن به منطقه کردستان عراق، همگان دست و دلبازی و صداقت کردها را خواهند دید.

سایت عراقی سومریه نیوز هم به نقل از "بارزانی" نوشت: به آنچه که در زمینه حمایت کرکوک و ساکنان آن می خواستیم رسیدیم، ولی این استان همچنان نیازمند حمایت و راهکارهایی عاقلانه است.
بارزانی ادامه داد: اگر نیاز باشد همه نیروهای خودمان را برای حفاظت از کرکوک اعزام می کنیم، و اگر نیاز باشد خودم برای دفاع از کرکوک و ساکنان آن سلاح به دست می گیرم.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اخیرا در گزارشی تأکید کرده بود که کردهای عراق می‌گویند تمایلشان به کرکوک به دلیل منابع نفتی این شهر نیست؛ البته این درحالی است نفت نقشی بسیار حیاتی را برای آینده کردها ایفا خواهد کرد.
بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، میدان نفتی کرکوک چهارمین ذخایر نفتی عراق را تشکیل می دهد و اکنون نیمی از نفت عراق در این شهر تولید می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها