"بازگشت آرامش به مرزهای جولان توهّم است"

شنبه 7 تير 1393 - 16:39

پس از کشته و زخمی شدن تعدادی صهیونیست در مرز جولان اشغالی، کارشناسان مسائل راهبردی و نظامی رژیم اشغالگر، بازگشت آرامش به مرزهای جولان را "توهم" می‌دانند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: یک نوجوان 15 ساله اسرائیلی که در کامیون پدرش که از کنار دیوار مرزی جولان عبور می کرد نشسته بود، از سوی اراضی سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت و کشته شد و در پی این حادثه پدر این نوجوان و یک نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: کامیون حامل آب ساعت 10:30 از کنار دیوار مرزی جولان می گذشت از اراضی سوریه هدف حمله موشکی  قرار گرفت.

در پی این حادثه، بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل در منطقه حاضر شد و از جزئیات حادثه اطلاع یافت.

بعد از این رویداد ارتش اسرائیل مواضع ارتش سوریه را هدف حملات توپ خانه ای قرار داد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: بررسی نشان می دهد این اقدام بطور عمد و آگاهانه صورت گرفته، اما معلوم نیست مهاجمان قصد هدف قرار دادن تفنگداران اسرائیلی را داشتند یا بطور عمد غیر نظامیان را هدف قرار دادند.

کارکنان شاغل در منطقه دیوار مرزی جولان مدعی هستند که با وجود بحران سوریه، هیچ گونه هشداری از مقامات مربوطه در خصوص احتمال هدف قرار گرفتن آنها از اراضی سوریه دریافت نکردند. در همین حال پیش بینی می شود حوادثی مشابه در آینده نیز تکرار گردد.

"رونی دانییل" تحلیلگر مسائل نظامی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: مرزهای شمالی اسرائیل در منطقه جولان آرامش سابق را نخواهد داشت و بازگشت آرامش به این منطقه، توهمی بیش نیست.

در پی حادثه اخیر، اسرائیل تهدید کرده که با هدف قرار دادن گردان 90 ارتش سوریه در منطقه جولان، زمینۀ اشغال "قنیطره" را برای گروه های تروریست هموار می کند. 

پربیننده ترین خبرها