گزارش العالم از پیش‌روی ارتش عراق در تکریت + ویدیو

يکشنبه 8 تير 1393 - 20:36

بغداد، (العالم) – نیروهای ارتش عراق بیش از هفتاد دستگاه خودروی داعش را در تکریت منهدم کرده و بیش از شصت تروریست عضو این گروهک را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، احمد الجبوری استاندار صلاح الدین گفت: این عملیات با شرکت زره پوشها و تانکهای ارتش عراق انجام شد.  

وسام تمیمی خبرنگار العالم در ادامه این گزارش افزود: عملیات نظامی ارتش عراق در تکریت و استان صلاح الدین ادامه دارد و عمده مناطق استان تحت سیطره ارتش است. 

نیروهای ارتش عراق پس از حمله به شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از چهار محور ساختمان استانداری و مراکز دولتی دیگر را به تصرف درآوردند.  

ارتش عراق در حال پاکسازی سایر مناطق تکریت است و از مردم خواسته به خاطر عملیات نظامی در منازلشان باقی بمانند.

در حال حاضر به جز مناطق الشرقاط و بیجی، سایر مناطق تحت کنترل ارتش عراق است و نیروهای ارتش در تلاشند در ساعات آینده وارد این دو منطقه شوند. 

ارتش عراق در الشرقاط هم توانست 5 دستگاه خودروی افراد مسلح را منهدم کرده و 10 نفر از آنان را به قتل برساند. بقیه افراد نیز به سوی الحویجه و الانبار پا به فرار گذاشتند.

همچنین عملیات نظامی در الاسحاقی، الضلوعیه و بقیه مناطق استان صلاح الدین ادامه دارد. حمله هوایی ارتش عراق و نیروی زمینی در موصل نیز هلاکت چهل تروریست را در پی داشت.  

در همین حال عشایر برای کمک به ارتش عراق پس از پاکسازی استان صلاح الدین تجهیز شده اند و عملیات برای ورود به موصل و پاکسازی آن از داعش با کمک عشایر به زودی آغاز می شود.

MKH-29-11:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها