چه کسانی در کار پارلمان عراق اخلال می‌کنند؟

چه کسانی در کار پارلمان عراق اخلال می‌کنند؟
سه شنبه 10 تير 1393 - 22:41

"ائتلاف دولت قانون" در مجلس عراق، فراکسیون‌های اهل سنت را مسئول اختلال در روند معرفی رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق و معاونان وی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" نماینده ائتلاف دولت قانون (ائتلاف نوری مالکی نخست وزیر عراق) درنشست مشترک مطبوعاتی با حضور برخی از اعضای این فراکسیون، گفت: ائتلاف دولت قانون به امید انتخاب رئیس مجلس نمایندگان و معاونانش، طبق توافق روز گذشته در اولین جلسه مجلس حضور یافت، اما فراکسیون های اهل سنت با مطرح کردن چند شخصیت، در روند انتخاب رئیس مجلس مانع تراشی کردند.

وی افزود: "ائتلاف ملی" (به ریاست ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق)  با وجود آرای کافی برای رای دادن به نامزد ریاست مجلس، تمایلی به انتخاب رئیس مجلس نداشت. العبادی تاکید کرد: فرایند سیاسی، فرایندی توافقی است، به ویژه در این مرحله حساس که کشور در حال عبور از آن است.

به نوشته سایت شبکه "السومریه نیوز"، نماینده ائتلاف دولت قانون اظهار داشت: پس از معرفی رئیس مجلس نمایندگان و معاونانش و پس از تعیین رئیس جمهور، فراکسیون بزرگ تر مجلس مامور مطرح کردن نامزد نخست وزیری می شود.

"اسامه النجیفی" رئیس پارلمان پیشین و رئیس ائتلاف "متحدون" امروز از ائتلاف ملی خواسته بود که در ارائه نامزد خود برای پست نخست وزیری تعجیل کند تا درخصوص شخصیت رئیس مجلس توافق حاصل شود.

نجیفی تاکید کرد که ائتلاف وی هنوز درخصوص معرفی نامزد خود برای ریاست مجلس به توافق نرسیده است.

امروز پس از تعیین وقت تنفس برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان، نمایندگان ائتلاف کردستان و ائتلاف متحدون از جلسه خارج شدند و مجلس را از حد نصاب خارج کردند.

"مهدی الحافظ" که به عنوان مُسن ترین نماینده مجلس ریاست اولین جلسه را برعهده داشت، جلسه بعدی مجلس را به روز سه شنبه آتی یعنی هشتم ماه ژوئیه موکول کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها