رایانه‌هایی که چشم‌ها را خشک می‌کنند

رایانه‌هایی که چشم‌ها را خشک می‌کنند
چهارشنبه 11 تير 1393 - 16:51

براساس مطالعات پژوهشگران ژاپنی، افرادی که بیشتر از 2ساعت در روز مجبور به خیره ماندن به رایانه هستند، در معرض ابتلا به خشکی چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خشکی چشم عارضه‌ای است که طی آن شخص احساس وجود جسم خارجی در چشم خود دارد و با علایمی مانند سوزش، خشکی چشم و ترس از نور مواجه می‌شود.

وقتی فرد برای مدتی طولانی به رایانه خیره می‌شود به‌تدریج پروتئینی را که تشکیل‌دهنده بخشی از لایه طبیعی غشای اشک و کارکرد آن تأمین رطوبت چشم است، از دست می‌دهد.

کارشناسان برای جلوگیری از این عارضه توصیه‌هایی دارند که با عمل به آنها می‌توان از این عارضه در امان ماند.

قرار دادن نمایشگر‌ها در سطوح کم ارتفاع و کج کردن صفحه نورانی نمایشگر به سمت بالا ازجمله روش‌هایی است که می‌توان از عارضه خشکی چشم در امان ماند.

توصیه دیگر در این زمینه استفاده از دستگاه‌های بخور آب در محیط‌های کاری برای رطوبت دار کردن هوای خشک اتاق‌ها به‌ویژه مکان‌های دربسته است.

جدا کردن چشم‌ها از صفحه نمایشگر حداقل هر 30دقیقه یک‌بار و استراحت چند دقیقه‌ای و قرار نگرفتن در مسیر مستقیم باد دستگاه‌های تهویه نیز راه‌حل‌های دیگری برای مبتلا نشدن به عارضه خشکی چشم است.
خطرات بی تحرکی بر سلامتی افراد
بدون تحرک بودن و عادت به یکجا‌نشینی مضر است و خطرات مختلفی را متوجه سلامتی فرد می‌ کند.

اکثر افراد گمان می‌کنند بی تحرکی تنها می‌تواند منجر به چاقی شود و اگر فرد تغذیه خود را کنترل کند می‌تواند از چاقی دور بماند.
اما مطالعات و آزمایش‌ها نشان می‌دهد بی‌تحرکی می تواند آسیب‌های مختلفی به سیستم ستون فقرات شخص نیز وارد کند.
از طرفی این بی‌حرکتی اگر با کارهایی دیگر مثل خیره ماندن به صفحه تلویزیون و یا رایانه همراه باشد اثرات مخرب‌تر دیگری را نیز به همراه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها