دلیل خودداری آمریکا از تحویل دو جنگنده اف 16 به عراق

دلیل خودداری آمریکا از تحویل دو جنگنده اف 16  به عراق
چهارشنبه 11 تير 1393 - 18:53

رئیس دفتر همکاری امنیتی ارتش آمریکا فاش کرد که دو جنگنده اف 16 که قرار بود بر اساس قرارداد به عراق تحویل داده شود، آماده هستند ولی دلایلی برای تأخیر این موضوع وجود دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مایکل بدناریک" به خبرنگاران گفت: مراسمی که در تگزاس برگزار شد، به مناسبت پایان ساخت جنگنده‌های اف 16 بود و نه تحویل آنها.
وی اذعان کرد: عراق هنوز هیچ هواپیمایی از آمریکا تحویل نگرفته است.
این مسؤول آمریکایی مدعی شد: وضعیت امنیتی عراق بسیار نگران کننده است و نمی‌توان امنیت این جنگنده‌ها و تیمی که روی آنها کاری می‌کنند، تضمین کرد.
سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از بدناریک نوشت: دولت عراق هنوز وجه مرحله دوم این قرارداد برای انتقال جنگنده ها به اردوگاه "بلد" را پرداخت نکرده است، که این امر نیز دلیل دوم تحویل ندادن جنگنده‌ها است.
وی ادامه داد: اوضاع امنیتی عراق همچنان زیر نظر قرار دارد تا زمینه مناسب و امنی برای تحویل جنگنده ها فراهم شود، و این امر از اولویتهای نخست وزیر و دولت عراق است.
بدناریک درخصوص تعداد مشاوران نظامی آمریکایی در عراق گفت: 6 تیم که هرکدام از 10 تا 12 مشاور نیروهای ویژه آمریکایی تشکیل شده در عراق هستند؛ اعضای این تیمها به دلیل اینکه قبلا در عراق خدمت کرده اند، می دانند که چگونه در عراق کار کنند و آنان اکنون در حال ارائه توصیه و مشورت به نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم درعراق هستند.
 

بنداريك مدعي شد كه اوضاع امنيتي عراق دليل تحويل ندادن جنگند هاي اف 16 است

وی درباره خروج ارتش عراق از موصل گفت: با وجود آنکه نیروهای عراقی توسط آمریکایی ها آموزش دیده بودند، فکر می کنم که این مسأله به دلیل نبود شخص مناسب در مکان مناسب صورت گرفت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها