تقویت امید تروریست ها به ادامه کمک های آمریکا

تقویت امید تروریست ها به ادامه کمک های آمریکا
جمعه 6 تير 1393 - 14:07

العالم - رئیس جمهوری آمریکا از کنگره آمریکا خواسته است 500 میلیون دلار در اختیار دولت قرار گیرد تا به زعم وی برای آموزش و تجهیز مخالفان میانه رو سوری اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از کنگره آمریکا خواست 500 میلیون دلار به مخالفان مسلح سوری برای آموزش و خرید تجهیزات، اختصاص دهد.

کاخ سفید مدعی شده است که این کمک مالی می‌تواند به سوری‌ها کمک کند تا از در برابر نظام بشار اسد و تروریست‌های داعش از مناطق تحت کنترل خود دفاع کنند.

ایالات متحده آمریکا معتقد است که تنها راه رسیدن به صلح واقعی در سوریه ایجاد توازن در قدرت نظامی میان مخالفان سوری و نیروهای اسد است.

طبق این گزارش این 500 میلیون دلار بخشی از بودجه 1.5 میلیارد دلاری درخواست شده برای برنامه ایجاد امنیت و ثبات برای منطقه و کمک به کشورهای همسایه سوریه مانند اردن، لبنان، عراق و ترکیه است که چند میلیون سوری پناهنده را در خود جای می ‌دهند.

بخشی از این اموال نیز در چارچوب طرح عملیات احتمالی برون مرزی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون قرار می‌گیرد.

ایالات متحده آمریکا از آغاز درگیری ها در سوریه تاکنون مبلغ 287 میلیون دلار به مخالفان سوری کمک کرده است. در صورت تصویب کنگره، این اولین مشارکت نظای آمریکا در جنگ داخلی سوریه خواهد بود.

به گزارش واشنگتن پست، آموزش مخالفان میانه رو بشار اسد، احتمالا در کشور همسایه سوریه یعنی اردن صورت می‌گیرد.

واشنگتن پست می‌نویسد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اکنون احتمالا در ترکیه در حال آموزش مخالفان سوری است و با تصویب کنگره دامنه آموزش های مخفیانه مخالفان سوری توسط سیا گسترش می یابد.

رئيس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در آکادمی نظامی "ويست پوينت" اعلام کرد، ایالات متحده یک صندوق مالی پنج میلیارد دلاری را برای تامین برنامه مبارزه با " تروریسم" در نظر گرفته است.

ادعاهای آمریکا در باره کمک به مخالفان میانه سوریه درشرایطی مطرح می شود که گروههای تروریستی مختلف و از جمله داعش طی سالهای گذشته با کمک واشنگتن و همپیمانان آن از جمله قطر و عربستان به انواع سلاح های جنگی مجهز شده و به کشتار مردم بیدفاع و بیگناه در سوریه و درماههای اخیر در عراق می پردازند.

افشای برنامه های آموزشی و کمک رسانی به داعش توسط آمریکا در ماههای گذشته موجب رسوایی کاخ سفید و کشورهای همپیمان آن در منطقه شده است.

پربیننده ترین خبرها