واکنش فعالان تونسی به "خلافت" داعش

واکنش فعالان تونسی به
شنبه 14 تير 1393 - 14:31

شخصیت های سیاسی تونسی، داعش را گروهی جنایتکار و تروریست توصیف کردند که دستاوردهای تمدن اسلامی و عربی را تهدید می کند.

"جنیدی عبدالجواد" عضو حزب جریان اجتماعی دموکرات تونس در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عناصر مسلح داعش، گروه هایی جنایتکار هستند که علیه تمدن اسلامی و عربی و بلکه در حق تمام بشریت، مرتکب جنایت می شوند.
عضو حزب جریان اجتماعی دموکرات تونس تاکید کرد: در برابر این پدیده، به هر قیمت ممکن ایستادگی خواهیم کرد.
"نادیه شعبان" عضو شورای ملی موسسان نیز به خبرنگار العالم گفت: این گروه ها، آمیزه ای از جهل و جنایت و تروریسم هستند، که از حمایت مالی کشورهای غربی و عربی برخوردارند.
"رضوان عیادی" فعال سیاسی تونسی نیز در مصاحبه با العالم خاطر نشان کرد: داعش، نشأت گرفته از ورشکستگی فکری و عملی گروه هایی مانند القاعده است، آن ها با این نام گذاری های جدید، تا حد زیادی در عراق و سوریه نفوذ کرده اند و اکنون شرق جهان عرب را تهدید می کنند.
داعش، گروهی تروریستی از شاخه های القاعده است که سرکردگی آن را ابوبکر البغدادی به عهده دارد. این گروه که خود را "دولت اسلامی در عراق و شام" می نامد، داعیه دار احیای خلافت اسلامی است. بر پایه تفکر این گروه افراط گرا، در صورتی که یک گروه بتواند با توسل به زور و شمشیر بر مردم چیره شود، بر مردم واجب است که از آن ها اطاعت کرده و بیعت آن ها را بپذیرند.
با همین استدلال، داعشیان به کشتار مردم، بریدن سر مخالفان، تجاوز به زنان و به صلیب کشیدن کودکان روی آوردند تا بتوانند در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کنند و آن ها را به بیعت وادارند.
آن ها پس از اشغال چند منطقه از عراق، نقشه ای جدید ارایه کرده اند که اردن، کویت و چند کشور دیگر را شامل می شود و تاکید کردند که به دنبال تشکیل دولت خود بر این سرزمین ها هستند.
4-22:47
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها