سوء استفاده داعش از کودکان در عملیات تروریستی

سوء استفاده داعش از کودکان در عملیات تروریستی
يکشنبه 15 تير 1393 - 12:13

روزنامه اتریشی "کوریر" به نقل از گزارش های سازمان حقوق بشر نوشت: گروه های مسلح تروریستی در سوریه، کودکان را در اعمال جنایتکارانه و قتل سوری ها به زور وادار به همکاری می کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه اتریشی خاطرنشان کرد، تروریست ها و شبه نظامیان به زور کودکان و افراد زیر 12 سال را به خدمت می گیرند و با ترساندن و یا تشویق و دادن کادو، و یا وعده آموزش و حمایت، آنان را به جنگ می برند.
این روزنامه به نقل از گزارش های سازمان حقوق بشر افزود: گروه های تروریستی بعد از ربودن کودکان و افراد زیر سن بلوغ، استفاده از سلاح و ساخت مواد منفجره و خمپاره را به آنها آموزش می دهند و با نمایش فیلم، وسایل و راه های عملیات انتحاری را به آنها نشان می دهند.
بنابر این گزارش، گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بعد از درگیری با یکدیگر یا با گروه های مسلح دیگر، کودکان و افراد نابالغ را می ربایند و سپس با جنگجویان خود و یا با کودکان گروه های مخالف خود معاوضه می کنند.
داعش کودکان و بزرگسالان ربوده شده را وادار می کند تا تعالیم دینی و افکار افراطی این گروه را بپذیرند و احکامش را اجرا کنند.
دیده بان حقوق بشر قبلا با اشاره به این ‌که گروه‌های تروریست از کودکان برای جنگ در میادین رزم استفاده می‌کنند، به این شبه نظامیان و هوادارانشان در خارج هشدار داده که این اقدام می‌تواند "جنایت جنگی" تلقی شود .

این سازمان خاطرنشان کرده است که با ۲۵ تن از این کودکان سرباز که برای گروه های تروریستی مانند "داعش"، "ارتش آزاد" ، "جبهه اسلامی"  جنگیده اند، مصاحبه کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها