چند دستگی در ائتلاف مخالفان سوریه بر سر قدرت

چند دستگی در ائتلاف مخالفان سوریه بر سر قدرت
چهارشنبه 18 تير 1393 - 09:59

گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه در آستانه پایان دوره ریاست "احمد جربا"، بر سر تصاحب کرسی ریاست دچار اختلاف و تفرقه شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه که مقر آن در استانبول ترکیه است، برای توافق به منظور انتخاب جانشین احمد جربا، رییس کنونی ائتلاف، که دوره وی رو به اتمام است، تلاش می کند.
سمیر نشار از سران ائتلاف و رییس دبیرخانه "اعلامیه دمشق" در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از اختلاف میان اعضای ائتلاف و مداخله خارجی در این زمینه خبر داد.
نشار در تماس تلفنی از ترکیه گفت: عربستان، قطر و آمریکا در تلاش برای کسب بیشترین سهم، ائتلاف را تحت فشار قرار داده اند که باعث شده بسیاری در ائتلاف به اقدامات آنان در خصوص تحت الشعاع قرار دادن استقلال تصمیم گیری ائتلاف اعتراض کنند.
نشار از توافق اولیه اعضای ائتلاف با انتخاب هادی البحره به عنوان رییس و خالد خوجه به عنوان دبیر کل ائتلاف خبر داد که دو منصب اصلی در هیات سیاسی ائتلاف است.
البحره از تایید جربا برخوردار بوده و مورد حمایت عربستان است ولی خوجا مورد حمایت قطر و مصطفی الصباغ رییس فراکسیون شوراهای محلی در ائتلاف است.
پیروزی جربا برای اولین بار در ژوئیه 2013 و پس از چیرگی جریان عربستان بر قطر در ائتلاف مخالفان سوری بود.
البحره رییس هیات مخالفان در ژنو 2 بود که اوایل 2014 زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار شد، اما نتیجه ای نداشت.
وی متولد 1959 در دمشق است که عمده زندگی اش را در عربستان گذرانده و مناصبی در مدیریت بیمارستان و موسسات تجاری داشته است.
ولی خوجه یک پزشک چهل ساله است که همراه با خانواده در دهه هشتاد قرن بیستم به خاطر فعالیت های ضد دولتی وی و خانواده اش در حالی که سنش اندک بود، سوریه را ترک کرد.
خوجه قبل از 18 سالگی از زندان خارج شد و برای زندگی با اقوامش به ترکیه رفت. وی اکنون سفیر گروه مخالفان در ترکیه است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها